Bestlutsångest

Jag måste börja med att säga att det är fruktansvärt kul när nya läsare tillkommer och lämnar ett avtryck i form av en kommentar. Och att läsa igenom hela min blogg måste ha tagit sin lilla tid, jag menar, det är inte två, tre korta inlägg vi talar om här. Jag brukar ha en benägenhet att skriva lite mer än några få meningar. På gott och ont, det där. Men jättekul med nya besökare i alla fall! :)

Jag var i stan igår och skulle köpa resväska var det tänkt. Men icke sa Nicke, Annas beslutsångest var för stor, så det slutade med att jag nu sitter och väntar på ett samtal från affären eftersom jag bad dem kolla med lagret om modell stor fanns i rosa. Jag kunde nämligen inte bestämma mig för om jag ville ha en stor ljusblå, eller en mellan rosa. Den rosa är snyggare, men det känns som mellan är för liten för att få plats med nästan ett års nödvändigheter. Men samtidigt, om jag ska ut och resa senare, kortare resor, så är mellan bättre än stor. Finns den stora i rosa tror jag att jag tar den, men om den inte finns så blir det nog kattsingen en rosa i mellan istället. Är förälskad i allt som har med rosa att göra, för den som inte visste det. När jag var liten ville jag till och med heta Rosa eller Ros-Anna. Nu nöjer jag mig dock med Anna, även om rosa är en favorit fortfarande. Fast hade det funnits en prickig väska hade jag övervägt den istället. Prickar är mysiga de också.

Familjen ringde förresten aldrig. De har inte heller svarat på mailet jag slängde iväg lite hastigt och lätt. Får väl se om mobilen ringer lite senare ikväll. Kommer gå och vara nervös tills de har gjort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0