Spanska drömmar

Jag vaknade precis från en mycket speciell dröm. Den handlade om Spanien och min ankomst dit. Är det ett tecken på att jag faktiskt börjar bli nervös nu?


Det var så här: Jag hade kommit till familjens hus, helt själv, de var inte hemma. Så jag gick upp till mitt rum, tydligen visste jag var det var någonstans. Jag började plocka upp mina saker (det fanns en garderob i mitt rum, men den var bara halvtom, längst ner låg en massa jeansshorts och några tröjor, plus en del annat), men så kom jag på att jag borde kanske utforska huset innan. Jag såg ett datorrum som var jättefint (mitt rum var för övrigt det också) och sen hittade jag en toalett. Toalettstolen stod mitt i det lilla blå/lila rummet och såg konstig men modern ut. Jag kom på att jag skulle borsta tänderna, så då gjorde jag det. När jag står där och borstar tänderna hör jag ett ljud, och tittar genom dörren. Jag ser inget så jag går ut till hallen på ovanvåningen, fortfarande med tandborsten i munnen, och ser att det lyser i ett rum jag inte varit i ännu. Med några kliv är jag framme och kikar in i vad som är flickans rum. Jag ser en rörelse där inne och säger lite försiktigt "Hola". Då hör jag någonting bakom mig och ser mamman i familjen komma. Jag får panik, det känns som jag gör något förbjudet (jag springer ju faktiskt omkring i huset samtidigt som jag borstar tänderna) och rusar in i badrummet igen, sköljer munnen hastigt och går sedan ut och hälsar på mamman. Hon säger någonting på spanska, men jag förklarar för henne att min hjärna fortfarande är kvar i tyskaläget, och sen går vi ner tillsammans. Nedanför trappan möter vi pappan (som inte alls ser ut som han gjort på bilderna, de andra var sig lika) och hälsar på honom. Vi går in i vardagsrummet med jättefina möbler och där kommer även pojken in. Jag hälsar på honom och flickan som också kommit in där nu. Sedan sätter de sig i soffan och gosar med en svart katt, som påminner väldigt mycket om vår egen lilla sötnöt, plus hennes lilla unge, som i sin tur är skrämmande lik den lilla kattunge vi hade för många år sen. I en annan soffa ligger en främmande man, som jag aldrig riktigt förstod vem det var. Föräldrarna sa bara att vi inte skulle väcka honom, och att han var lite konstig. Något som också var konstigt, var att min egen pappa dykt upp bakom en soffa och var med i konversationen också. Det ledde till att när jag gick till soffan där barnen satt, så råkade jag prata svenska med dem, för att min pappa stod bakom dem. Sedan vaknade jag.


Någon som är bra på att tyda drömmar? Jag skulle nog säga att jag börjar bli nervös nu, och vill börja planera för det. Varför jag blandade in vår katt (familjen har inte ens några djur) beror antagligen på att jag träffade henne igår (hon bor i vårt andra hus, orkar fortfarande inte förklara), och varför pappa dök upp har antagligen sin förklaring i att han fortfarande inte vet några detaljer om min resa. Han vill inte oroa sig för tidigt, säger han, men jag tycker att han borde bry sig mer. Jag vill ju att han ska veta allt omkring det. Vad jag vet så har han ingen aning om det exakta datumet för min avresa, om inte mamma har sagt det till honom. Jag tror inte det, och jag har i alla fall inte sagt det.


Nu ska jag i alla fall äta frukost, magen kurrade, och sen ska jag fortsätta drömma om Spanien, fast i vaket tillstånd.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ååå så gulligt, din pappa vill nog inte att du ska åka egentligen :P

2007-08-05 @ 12:47:10
Postat av: Mammica

Varför fick jag inte vara med i drömmen? Jag vill också till Spanien!

2007-08-05 @ 21:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0