Fortsatt kaos

Vill ni veta vad som hände efter att jag skrivit allt det där? När jag skulle åka trodde jag att jag hade gott om tid, klcokan var nästan kvart över, så egentligen, gott och gott vet jag ju inte om det är, men tillräckligt i alla fall. Men plötsligt inser jag att jag måste tanka bilen! Det kom jag på när jag skrev med Sara på MSN och skrev att nu kommer väl bilen gå sönder eftersom dagen varit så upp och ner. Men nej, den har hållt hela tiden, det var bara det lilla att jag var tvungen att skynda mig bort till macken och tanka. Annars hade jag kanske inte kommit fram till skolan över huvud taget. Vilken dag alltså.

Det positiva med det här är att jag lyckades berätta allting för Mamma Pat. På spanska alltså. Allting. I rätt korta drag då alltså, men så pass bra att hon förstod och skrattade åt vilken dag jag haft. Jag vill prata mer spanska, men det känns så enkelt med Pat. Vet inte varför, men hon är lätt att prata med och att förstå. Kan bero på att hon är från Ecuador och pratar en väldigt enkel spanska. Men jag gillar henne, och vi pratade au pair idag också (som alla andra dagar). Hon letar fortfarande, och hon har verkligen bra åsikter om var au pairen är till för. Jag tror det skulle vara kul att jobba i deras familj, så, om någon där känner sig sugen på att au paira lite, bara säg till mig så fixar jag det!

Mamma Alv sa innan i morse att det var pizza som stod på menyn ikväll om hon skulle bli sen. Men när jag tittade i frysen innan fanns det inte en enda liten pizzabit. Därför har jag tänkt försöka göra mig en hemmagjord. Att göra det är inte så svårt, men det svåra blir att hitta jäst. Jag tror hon sa att det fanns jäst i frysen (vi pratade om mina lussekatter jag planerat att göra), så ska ta och rota lite där nu hade jag tänkt. Annars får jag röra ihop lite pasta eller något i den stilen. Men med min kaosighet idag lär väl allting bli pannkakssmet (vilket för övrigt hade varit gott det också).

Kommentarer
Postat av: Mammica

Jag väntar med spänning på vad mer som händer... Tur i oturen att det fixade sig med nycklarna!

Men pannkakor är ju som sagt gott det också! Du kan ta med dig torrjäst för kommande pizzabak när du åker tillbaka efter nyår så har du i alla fall det, annars går det att använda bakpulver till pizzadeg också.

2007-12-10 @ 18:41:21
Postat av: Emily

Mmm, låter ju som en mysig och lugn dag. :P Eller inte... Tack för grattis-smset! :D

2007-12-10 @ 19:28:14
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0