Hemma utan katastrof

Jag glömde ju skriva att buss nummer två gick vid 15.15, så jag fick alltså sitta på Plaza de Cervantes i en evighet och försöka göra mina läxor istället. Jättekul. Verkligen.

Men vi är hemma redan nu. Mamma Pat hade beställt hjälp av mig till idag, men hennes bror hade bokat en flygbiljett hem till henne igår, och skulle komma nu ikväll. Alltså kunde hon inte få hjälpen idag, utan vi tar det i morgon istället.

Ikväll ska jag ge mig på att försöka göra Lussekatter istället. Har varit på jakt efter kardemumma, men det verkar inte finnas i Spanien. Dumma Spanien! Därför får det bli mindre smakliga saffranssaker istället. Men saffranen här är inte gul, utan röd. Men hoppas det går lika bra, fast mig kvittar det lika för ändå, eftersom jag inte gillar saffran. Hoppas någon annan gör det, så de blir uppätna. Men annars får jag väl ta med dem hem till B och lillebror.

Jag väntar fortfarande på det där blåa täcket som kommre falla över mig.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Kardemumma är på väg! Så du hinner kanske göra en sats med det också innan du åker hem. Lycka till med julbaket!

2007-12-11 @ 19:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0