Julens äventyr

Det har varit bloggtorka över jul.

Julafton var fruktansvärt lugn och avslappnad. Bara mor, far och lillebror. Först mat här hemma, sen blev det julklappsöppning i andra huset. Mamma och Pappa tittade på Karl-Bertil Jonssons Julafton, medan jag och lillebror spelade en himlans massa spel. Två omgångar av Backgammon, ett Rävspel och en omgång Kapital. Alla utom Rävspelet avslutades i min favör, och tidigare under kvällen vann jag även en omgång schack mot självaste Pappa.

Juldagen fortsatte även den med spel. Även om det bara var en omgång Alfapet med mamma och lillebror. Som jag också naturligtvis vann. Det är tur att lillebror blivit bättre på att förlora, när han var mindre var det katastrof. Resten av dagen var ganska händelselös, förutom att jag fick besök av EmsyPemsy med pojkvän. Hon hade med sig en julklapp till mig, och hon fick såklart mina spanska saker också.

Annandagjul hade vi bjudit in min syssling med flickvän och föräldrar plus vår tyska familj till vårt andra hus. Det är tradition att vi kommer till min sysslings hus (eller ja, hans föräldrars) på julaftonskväll och äter julmat. När vi var yngre var det även ett måste med Kurragömma eller Dunkgömme. Tyvärr blev vi visst för gamla där någon gång, men jag är inte helt säker på att traditionen är helt bortglömd. Hade han inte haft med sin flickvän vet man aldrig vad som hade hänt under bord och i vrår och gömmen. Haha.

Jag har även passat på att träffa Sara. Först en promenix på söndagen, sedan den traditionsenliga julaftonsmorgonspromenaden. Nåja, från början var det meningen att det skulle vara en joggingtur där på morgonkvisten i snön. Men allt eftersom åren gått har vi degraderat det till en promenad, och snön, ja, den finns det inget bevis på att det någonsin funnits här. Vi var även ute och gick juldagen, bara igår som var undantaget.

Idag ska jag till tandläkaren, hur ska det gå nu då? Jag bekymrar mig inte så mycket för själva undersökningen, däremot är det bilturen dit som är oroande. Jag körde igår med en av våra bilar här, den bilen jag alltid älskat att köra. Men oj! Det var inte lätt må jag säga. Jag har kört så mycket i Spanien under de här tre månaderna att jag vant mig alldeles för mycket vid en spanska körningen. Inte bara det att de kör som små galningar där, bilarna ÄR verkligen helt annorlunda. Växellådorna är som från två olika planeter, och det ska bli ett äventyr att se om jag lyckas idag.

Även i morgon krävs det av mig att jag kör, eftersom jag och Sara ska på islandshästridning då. Efter det blir det en tur till stan, men jag tror jag tar bussen då. Känns säkrare, och miljövänligare. Jag kan nästan till och med tänka mig att betala fullt pris. Fast å andra sidan, 45-55 spänn eller vad det kostar, kan man spara in på det, så gör man väl det. Haha.

Nu ska jag nog gå ner och ta mig en gröttallrik, ja, med gröt i alltså, att bara äta en tallrik känns inte så lockande. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0