Madrid en söndag

Jag kom alldeles nyss hem från Madrid. Igårkväll/natt frågade Luc om jag ville åka in med henne till Rastro, marknaden som bara är på söndagförmiddag, eftersom hon inte varit där än och åker hem på onsdag. Så, jag tänkte inte många sekunder innan jag föreslog vilket tåg vi skulle ta in.

Jag hade inte planerat att köpa något, men jag hittade en julklapp. Hoppas bara den blir bra till personen i fråga.

Det var i alla fall trevligt att gå där med henne, och sen att jag slapp betala tågresan in till Madrid var ju inte helt fel. På min tågstation kan man nämligen inte köpa biljett eftersom den är helt öde och tom, men man är tvungen att ha biljett för att komma ut ur stationen i Madrid. Därför gick vi till biljettluckan och berättade att jag inte hade någon biljett, och jag trodde ju att nu skulle jag få betala för den, men tjejen var så snäll så hon gav mig en biljett gratis för att öppna grinden, eller vad man ska kalla det. Så, där tjänade jag 2,75 euro.

Nu ska jag nog ta en dusch, innan Familjen Alv kommer hem, vilket jag i och för sig inte vet när de gör. Men en dusch, och sen lite mat skulle inte vara helt fel. Sen ska jag baka lussekatter igen, fast är inte så sugen på att göra det faktiskt. Men det får jag nog allt göra ändå. Vill ge dem till Luc i avskedspresent.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad härligt med lite semester! Det kommer nog vara en konstig känsla de första dagarna man är hemma tror jag. Man förändras mycket mer än man tror genom att vara borta fran sitt "normala" liv i Sverige.
Anledningen till att jag slutar är just det att man bor pa sitt "arbete". Jag vill kunna avsluta det och aka hem.. Om du förstar. Hur tycker du det är? Känner du att du kan göra vad du vill pa din lediga tid? God jul förresten! ;)

2007-12-16 @ 17:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0