Matlagning

Jag har en pizza i ugnen just nu, dock inte hemmagjord den här gången, bara en köpepizza som jag lagt på lite skinka (jamón de york), ost och ananas. Dock ligger allt på "sina" platser på pizzan, eftersom alla vill ha olika. Pappa Alv har verkligen noll koll ibland, det är tydligt att det är Mamma Alv som sköter det mesta i huset. Igår:

Telefonen ringer, det är Mamma Alv som är på andra sidan.
Efter samtalet kommer Pappa Alv till mig och säger att Mamma Alv sa "gör soppan".
Va? Hur menar hon? frågade jag.
Jag vet inte, det vet du bättre än jag, svarade han.
Så, jag tog "caldon", vet inte exakt hur man ska översätta det, typ soppskyn eller något i den stilen, kokade den med fideos (små tunna och korta spaghettibitar), och gav det till ungarna. Det var så hon hade menat, som tur var. När Mamma Alv är ute ur huset är det jag som är kokerskan, tror knappt att Pappa Alv kan göra något annat än rosta en brödskiva. Det är annat det är än min egen pappa där hemma. Jag räknar förresten med att få Jansons frestelse när jag kommer hem, dock utan ansjovisen tack!

Kommentarer
Postat av: B

Har ett recept på vegetarisk Jansson från Djurens Rätt, med champinjoner istället för ansjovis. Blir det bra?

2007-12-19 @ 20:17:55
Postat av: Mammica

Janssons frestelse utan ansjovis är potatisgratäng! Men det ska du naturligtvis få. Och quornbullar finns det i frysen, så det blir potatismos och lingon redan på lördag tror jag.

2007-12-19 @ 22:09:43
Postat av: Emily

Haha, kan inte mer än rosta en brödskiva!! :D Då är man verkligen handikappad i köket. Jag förstår att de behövde en au-pair. Annars hade väl ungarna svultit ihjäl när mamman var borta.

2007-12-20 @ 13:02:10
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0