Spanskutveckling

Innan jag började plugga spanska här, gjorde jag ett test på skolans hemsida för att se vilken nivå jag låg på enligt det. Då hade jag 12/24 om jag minns rätt, vilket innebar Elemental A3. Jag fick samma resultat när jag gjorde ett liknande test första dagen i skolan. Då fick jag välja om jag ville gå i Elemental eller Intermedio, och jag valde som bekant den lättare av de två, vilket jag inte ångrat en sekund. Dels för att jag tvivlar på att jag förstått allt i Intermedio, dels för att jag inte fått samma kontakt med Luc om jag gått i den andra gruppen.

Alldeles nyss gjorde jag samma test igen, för att se vad jag skulle få för poäng den här gången. Resultatet blev 19/24, vilket innebär Avanzado C1. Känns bra att veta att jag utvecklats så pass mycket på de här tre månaderna. Fast känner ändå att jag borde ha lärt mig mer, okej, grammatiken kan jag tydligen i teorin, det gäller bara att få fast den i praktiken också. Måste verkligen prata med spanska på fritiden också. Med Föräldrarna Alv och Manu till exempel. Men när man väl vant sig att prata med en person på ett visst språk, är det väldigt svårt att ändra på det. Men vi får se hur det blir efter julledigheten.

Kommentarer
Postat av: Emily

Japp, det är jättevårt att plötsligt "byta" språk. Det är det jobbigaste med julafton i år. Men morbror och hans ryska fru ska vara med och det känns extremt onaturligt att prata engelska med exempelvis min mamma eller mormor.

2007-12-20 @ 13:09:03
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0