Veckan och au pair-sök

Man skulle kunna säga att den här veckan varit rätt så slapp när det gäller barnafronten. Det har nämligen varit så att en av våra tre bilar här i huset (Pappa Alvs som vanligt, närmare bestämt) har varit på verkstaden hela veckan. Rättare sagt sedan i måndags. Detta har inneburit att Mamma Alv haft min bil, och Pappa Alv tagit hennes. Detta har i sin tur, på något konstigt sätt, inneburit att jag inte haft någon bil. Då har vi det lilla problemet, vem hämtar barnen från skolan? Lägligt nog har Pappa Alv haft sin sista föreläsning på universitet, vilket inneburit att han kunnat jobba där halva dagen, hämta barnen, och sedan om han har mer att göra, kan han göra det på hemmaplan. Hade han fortfarande haft lektioner hade problemet varit svårare att lösa.

Alltså har Pappa Alv varit hemma hela veckan, tillsammans med mig och barnen, och vi har på sätt och vis delat på underhållningen av dem. Det som varit mindre bra med detta, skulle man kunna säga, är att jag inte träffat Mamma Pat och kunnat fråga henne hur det går i au pair-letandet. Idag fick jag även reda på att en annan mamma vill ha en sommar-au pair, och då tänkte jag på dig Linn, det kanske skulle kunna vara något för dig? De ska til kusten (vet inte vart, det var Pappa Alv som pratade med henne, och han frågade inte om det) under sommaren och hon ville tydligen ha med sig någon mer, så hör av dig om du känner dig sugen. Och självklart om någon annan skulle vilja det också. Den här mamman är trevlig hon också och jag har pratat en del med henne i skolan, dock känner jag inte hennes barn speciellt mycket. Vet att hon har tre utav dem, två pojkar på 5 (tror jag) och 10 (ännu mer osäkert) och en dotter på 12 (jätteosäkert).

Nu ska barnen väckas, de somnade i bilen på väg hem, och de har fått sova i soffan, men nu ska de små liven alltså vakna. Tjipp och hej!

Kommentarer
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Mellan vilka datum skulle man jobba? Jag slutar har forst den 16 juli. Det ar for sent om man ska aka som sommaraupair va?

2007-12-21 @ 19:01:40
URL: http://www.thenanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0