Ett flyg kommer lastat

Nu är flygbiljetten bokad gott folk!! Nu vet jag med säkerhet vilket datum mitt äventyr börjar på riktigt. Men jag är inte säker på om jag vill avslöja denna hemlighet än. Känns mycket roligare att dra ut på det. Man kan ju alltid testa och se hur mycket struntsnack man kan klara av innan man ger datumet till känna. Jag kan ju slinka emellan här och säga att jag Äntligen varit och sett Pirates of the Caribbean - At World's End! Det var jag och lillebror som tog en tur till stan och avnjöt denna skapelse. Eftersom jag är ett gigantiskt fan av ettan i (den nuvarande) trilogin, så är det svårt att göra mig helt nöjd med uppföljarna. Tvåan var en besvikelse, men trean var lite bättre i min smak. Trots det är den inte i närheten av ettans mästerlighet. Erik frågade mig i bilen hem vilka betyg jag gav filmerna, om ettan är en 10. Efter lite betänketid gav jag trean en 7:a och tvåan en 6:a. Det får vara tillräckliga betyg tror jag. Och se där, där fick jag in några siffror i smeten också. Det kan kanske förvilla nyfikna som försökt skumma igenom detta eminenta inlägg efter det rätta datumet. Jag kan även tillägga att det är mindre än en månad tills jag fyller 19, nämligen den 11:e augusti. Ännu fler siffror, och även en månad där ja. Trevligt. Och för den som lagt märke till att jag inte har orkat byta rad, det är också ett knep för att göra det svårare att hitta rätt datum. Men jag kan ju avslöja att det handlar om september. Någon gång mellan den 1:e och den 30:e, smart va? Äsch, det här börjar bli lite tjatigt, och jag har viktigare saker för mig. Ska ju jobba i morgon igen. Usch och fy för det. Så nu går jag och lägger mig! Fast okej då, jag får väl lätta på trycket och säga att det är dag nummer 12 i ordningen som det hela gäller. Ett fiffigt sätt att avslöja det på, inte sant? Det ser ut som ännu en siffra mitt i röran av ord och bokstäver. Men nu var det alltså sagt. Just det här datumet slipper Sverige mig för ett tag, undrar hur Sveriges befolkning ska klara sig utan mig, herrejösses, det kommer vara svårt, stackare. Jag får väl ta mig en funderare på om jag åker hem över jul, bara för att vara en aning barmhärtig mot min omvärld. Men det är en senare fråga. Utresan från Norden är i alla fall bokad, och det är det som räknas. Dessutom ska jag mellanlanda i Bryssel. Hur jag nu ska klara av det. Får hoppas att lilla jag klarar mig ute i stora vida världen, helt ensam, utan någon att hålla i handen på vägen. Det är nu äventyret fått sin början!

Kommentarer
Postat av: rosflickan

Är du spänd? Eller förresten, det kan jag nog vara säker på att du är.. jag åker på din födelsedag; alltså om tre veckor och fyra dagar. Det är helt otroligt sjukt!

2007-07-17 @ 14:06:22
URL: http://tusenrosor.blogg.se
Postat av: Karro

Hej anna! Hoppas du får det skoj och en riktig upplevelse!

2007-07-17 @ 16:38:31
URL: http://nogg.se/Karro1988

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0