Fnatt med skatt

Nu har de nog blivit alldeles nippriga på Skatteverket. De där gubbarna och gummorna som sitter där bland alla siffror. Jag fick nämligen mitt besked från min jämkningsansökan igår. Jag är helt säker på att de glömt en nolla i beskedet, inte kan man väl skatta 1 % ???? Är det ens lönt liksom? Man blir ju fundersam hur de jobbar där uppe. De har säkert suttit där och kliat sig både på hakan och i huvudet, och försökt luska ut hur de bäst ska göra för att jag ska få betala en massa restskatt i vår. Det måste ligga något sånt bakom det hela. 1 %?? Man kanske bara ska vara glad för att man får behålla så mycket av sin sommarlön, men jag kommer vara misstänksam ända tills jag får veta hur det kommer se ut i vår, om man får mer pengar, eller om man är skyldig en massa extra skattebetalningar.
 
Sen har jag fått tre (eller en, beror på hur man ser det) kommentarer, på engelska. Är detta någon som hittat mig via en av mina engelskspråkiga communities, eller någon som helt enkelt ville skriva på engelska. Om det är det första alternativet kommer här ett meddelande till den personen:


IN ENGLISH:

I am so sorry that I'm writing in Swedish, but as it is my mother tongue, I prefer writing in it. I hope you enjoyed reading all what I have written anyway, and thanks for your comment! :) (And who are you?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0