Positivt och lovande mail

Nu händer det sannerligen saker ska jag be att få tala om. Ikväll fick jag nämligen ett mail från en familj som jag skickade en förfrågan till den 18:e juni!! Jag hade räknat bort dem eftersom det gått så pass lång tid, men så plötsligt damp det ner ett mail från dem i min mailbox. Och jag har glädjen att meddela att det var ett mycket intressant brev. Det här är den familj jag definitivt just nu känner är hetast. Och eftersom snabbfaktan tydligen var uppskattad kommer här lite fakta om dem:

Snabbfakta om Familjen Alv
- bor i Anchuelo (15 minuter från Alcala de Henares och 35 km från Madrid)
- 1 son på 5 år och 1 dotter på 4 år
- har i princip allt som står på min önskelista:
     Bil till mig (Ford Focus) 
     Internet
     Hushållerska som gör den största delen av städningen
     Gör gärna utflykter med mig och visar mig den spanska kulturen
     Åldern och könen är rätt på barnen
     Föräldrarna jobbar
     Hjälper mig hitta bra spanskundervisning (som jag visserligen får betala själv, men det gör absolut ingenting)
     Dessutom har de haft en svensk au pair tidigare, som jag kan prata med om jag vill, vilket jag gärna gör

Det blev lite mer snabbfakta om de här än de tre tidigare, men det är för att jag verkligen gillade dem här. Kan det bli mycket bättre än så här? Jag har redan skickat iväg ett svarsmail till dem, så nu väntar jag med spänning på fortsättningen! :)

Det är min tur att skicka mail till den portugisiska familjen Sil. Men jag vet inte riktigt vad jag ska svara, eftersom de helt plötsligt föll ner i kylskåpet så att säga. Dessutom är jag lite osäker på deras spanska, eftersom de inte är spanjorer från början. Tror jag ska vänta till i morgon med mitt svar till dem. Men tänk om ännu fler av dem jag skickat förfrågningar till ger mig positiva svar också. Jag räknar med att jag kommer få några nej i alla fall, om alla svarar ja blir det plötsligt lite för mycket. Men valmöjlighet är bättre än att inte ha något att välja mellan alls. Så det är väl egentligen bara att tacka och ta emot.

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som en spännande familj :D toppenbra:D

2007-07-02 @ 19:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0