Detaljerad uppdatering

Som jag sagt innan, att kommentera lönar sig om det är något man vill veta. Sara frågade i en kommentar vilken familj som är hetast just nu. En till synes enkel fråga att besvara, men det är det inte, faktiskt. Eftersom jag skickat iväg en hel drös med förfrågningar nu (har inte orkat skriva om det, eftersom det är oväsentligt just nu) men inte fått respons på mer än en.

Så här ser det ut för närvarande:

Familjer som inte svarat på mina förfrågningar (och som loggat in hyfsat nyligen, jag upptäckte nämligen att några stycken inte loggat in på nästan en månad, och anser dem därför som icke-aktiva, jag räknar alltså inte med dem här och nu):
8 st

Familjer jag fått ett ja ifrån, skickat mail till, och således väntar på mail-svar ifrån (även här finns familjer som inte svarat på ett tag, och därför anser jag även dem icke-aktiva och de får inte stå med här):
3 st

Familjer som skickat förfrågan till mig, och som jag svarat ja på, och som jag väntar på mail ifrån nu:
1 st

Alltså är det fyra familjer som kanske kan bli aktuella. Men just nu är det inte speciellt långt framskridit i processen hos någon av dessa. Till två av de tre som jag redan skickat mail till och väntar på mail ifrån, skickade jag mina mail den 19:e och 21:e. Alltså har det gått drygt 1,5 vecka på båda två. Det var jag som skickade förfrågan till båda två, båda svarade ja, och jag skickade iväg ett mail till dem. Men nu har alltså ingen av dem svarat, så snart försvinner de också från min aktuella-familjer-lista.

Den tredje av dessa (jag var även här den som skickade förfrågan) fick jag ett mail direkt ifrån, alltså inget förskrivet ja, igår, men när jag skulle skicka mitt svars-mail till dem idag fungerade inte deras e-mail-adress. Så därför skickade jag ett meddelande till dem på au pair-sidan istället (det här var på en av sidorna där man kan skicka egna meddelande till och inte bara förskrivna, men det går bara om den ena parten är VIP), och nu väntar jag alltså på svar från dem. Man skulle nog kunna säga att den här familjen är hetast, eftersom de skickade mail senast igår, och jag till dem idag.

Den här familjen har två barn, en pojke på 10 och en dotter på 6, och de bor i Pontevedra i Galicien. De verkar helt okej, och de poängterade att au pairen "sería una más de la familia, compartiendo con nosotros nuestras vacaciones, viajes fiestas familiares", vilket alltså innebär vara mer med i familjen, följa med på semestrar och familjehögtider, ungefär i alla fall, enligt mina spanskakunskaper. Så vi får se hur fort de svarar på mitt mail nu, om de ens svarar vill säga.

Den sista och ensamma familjen i den egna kategorin skickade en förfrågan till mig igår, och som jag svarade ja på idag. De har två döttrar, 4 och 13 år gamla. Visserligen hade jag ju inte tänkt ha ansvar för en så pass gammal "unge", men jag svarade ändå ja, för att se om de kanske är intressanta trots allt. De bodde i Gijon i Asturien (Principado de Asturias) i nordvästra Spanien. Och nu väntar jag alltså på mail ifrån dem. Jag skulle visserligen kunna skicka ett mail till dem också, för de var betalande medlemmar vilket innebar att jag fick deras mail i deras förskrivna förfrågan. Men jag vill ändå först se om de skickar till mig när de läst mitt ja.

Av de där 8 som inte svarat på mina förfrågningar vet jag med säkerhet att fem inte läst dem än. Alltså är det lite svårt för dem att svara, eftersom de inte vet om att jag skickat till dem. De två äldsta av dessa skickade jag den 21:e och 24:e, så snart försvinner även dem ur mina aktuella-familjer-lista. De tre andra skickade jag idag. Två av de tre kvarvarande loggade in senast 21:e respektive 24:e (hm, samma datum som jag skickade de äldsta, men det är alltså inte samma familjer), och därför tror jag inte att de läst sina heller. Men på den sidan som de är medlem på, skickas förfrågan direkt till deras mail, och därför kan de ha läst dem ändå. Den 8:e av dessa skickade jag den 28:e, och de loggade in senast samma dag, vilket kan innebära att de läst förfrågan om jag hann skicka den innan de loggade in, eller att jag skickade den efter att de loggat in, vilket alltså innebär att de inte läst den.

Så här ser det alltså ut just nu. Jag är inte säker på att Sara orkat läsa igenom allt speciellt noga, men det var bra för mig att gå igenom alla familjer (jag tror jag lyckades skriva ner allting korrekt här, men är inte helt säker), och jag flyttade faktiskt över några stycken till den kalla listan, så att säga. Nu är det bara att vänta och se om någon av alla familjer vill svara mig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jo jag läste faktiskt allt :) Vill ju ha lite koll på Annas au pair funderingar :P Även om det blir lite föör mkt text här ibland :P

2007-07-01 @ 19:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0