Mail sökes

Detta har än så länge varit en tröttsam dag på au pair fronten. Inga nya spännande mail i inkorgen som fått det att spritta till i magen. Bara tomhet.

Det enda jag gjort idag som handlar om au pair är att jag skickade iväg ett nej-brev till Australien. De som skrev till mig igår. Jag vet ju själv hur irriterande det är att se att personen varit online, men inte svarat. Just nu så väntar jag på att få svar från en spansk familj som verkar vara online varje dag. Fruktansvärt frustrerande att veta att de läst ens förfrågan men inte ger något svar. Visserligen kan man väl få ett par dagar på sig att tänka över om personen/familjen passar ens önskemål eller inte. Men jag skickade förfrågan i måndags! Suck..

Samma sak (fast inte lika många dagar) gäller en annan spansk familj. De som åkte skidor på bilden. Jag skickade förfrågan den 21:e, de svarade ja den 21:e, jag skickade ett mail den 21:e. Och nu är det 23:e, buhu! Det gick så fort för två dagar sen, och nu vill jag ha svar. Buhu! (Jag vet, jag överdriver kanske en aning. Men jag vill att något ska hända!)

Jag väntar förresten svar från fler familjer jag skickat mail till för längre tid sen (kan man säga så?). Suck, varför kan spanjorerna inte vara lite snabbare i vändningarna?? Fast jag är egentligen lika dålig själv ibland. Jag har inte svarat de som bodde vid Gibraltar än. Men det lutar mot ett nej för dem, tack vare att mamman faktiskt går hemma. Någon som har någon åsikt om detta?


Kommentarer
Postat av: Agnes

så häftigt att var au pair...skulle faktiskt vilja va det sen när jag är äldre :D

2007-06-23 @ 18:45:34
URL: http://lovelymee.blogg.se
Postat av: Emily

Jag har!! läs nedanstående inläggs kommentar.

2007-06-23 @ 23:19:53
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0