Nu händer det saker

Ikväll har det varit minst sagt hektiskt. Nu har det tagit fart, frågan är bara var det kommer sluta.


En enkel sammanfattning skulle kunna vara att jag har haft vidare kontakt med två familjer.

Först var det en mamma som skrev till mig (jag tror jag ska börja kalla familjerna vid kortnamn, för att enklare hålla reda på dem, och då döper jag den här familjen till Sil). Mamman i familjen Sil skrev alltså till mig, på den ena sidan där man kan skriva direkta "chat-meddelanden".

Snabbfakta om Familjen Sil
- bor utanför Madrid
- 2 söner på 6-10 år (vet inte de exakta siffrorna)

Hon skrev på spanska och jag svarade på engelska. Det verkar vara ganska mycket de vill sysselsätta sin au pair med, men lönen var relativt hög, och de erbjöd gratis spanskundervisning. Dock var de portugiser, men de har skrivit att de pratar spanska också. Jag skickade mitt förskrivna brev till dem, via den vanliga mailen, efter två-tre stycken "chat-meddelande" (som inte är som en riktig chat, utan mer som vanliga mail helt enkelt, men man kan skriva egenkomponerade meddelande istället för förskrivna), med en massa frågor till dem. Uppdatering kommer när jag fått svar från dem.

Den andra familjen kan vi kalla MJo. Jag skrev om dem igår (eftersom klockan är över tolv blir det igår, men det känns som idag, eftersom jag inte sovit, ja, ni vet hur det funkar)

Snabbfakta om Familjen MJo
- bor i Gijon, Asturien (Principado de Asturias), nordvästra Spanien
- 2 döttrar på 4 och 13 år

Jag skrev igår att jag väntade på mail från dem, och det har jag alltså fått nu. Lyckan är total när det händer så här mycket samtidigt. Men problemet var att jag skulle försöka skicka iväg mitt förskrivna informations-mail till MJo samtidigt som jag höll på med samma sak till Sil. Jag ändrar ju alltid om brevet så att det ska passa till respektive familj, informationen om mig är ju alltid den samma, men frågorna till dem varierar beroende på hur mycket de skrivit om sig själva.

Men jag lyckades få iväg båda mailen hyfsat snabbt och nu väntar jag på svaren från dem igen. Det är detta som är det kritiska ögonblicket, eftersom jag avslöjar det mesta om mig i informationsbrevet. Alltså är det nu de bestämmer sig för om de vill ha vidare kontakt med mig eller inte. Lite skrämmande. Fast jag börjar bli van vid att familjer bara struntar i att svara, så jag ska sluta förvånas när de gör det, och istället förvånas när de faktiskt lyckas skicka iväg ett svar till mig. Det spelar ingen roll om det är ett ja eller ett nej, bara det är ett svar.

För övrigt kan tilläggas att jag väntar på mail från en familj till, som jag kan döpa till Nie. De skrev jag också om innan "idag", men här kommer lite mer info.

Snabbfakta om Familjen Nie
- bor i Pontevedra i Galicien
- 1 son på 10 år och 1 dotter på 6 år

Status för familjen Nie: Jag väntar fortfarande på att de ska svara på mitt mail som jag skickade innan idag.

Det är de här tre familjerna som just nu är mest aktuella. Jag har flera skickade förfrågningar som inte blivit besvarade än, och de flesta är fortfarande olästa. Så vem vet, snart kanske jag har ännu fler familjer på gång. Nu har vindarna börjat blåsa lite mer åt rätt håll. Frågan är bara vilken familj som är bäst. Jag har ju inte skrivit så mycket detaljer om familjerna här, hur mycket de vill att man ska jobba och vad man ska göra osv. Så det kanske är svårt för mina läsare att avgöra vilken de tror är mest passande. Men jag lovar att uppdateringar kommer när det passar.


Kommentarer
Postat av: Sara

Bra upplägg det där med snabbfaktan :)

2007-07-01 @ 19:16:48
Postat av: rosflickan

Håller med Sara :)

2007-07-01 @ 20:18:55
URL: http://tusenrosor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0