Senaste nytt

Idag är det dagen efter igår, och dagen före i morgon, smart jag är va? Nej, saken vara att jag skulle säga att det idag är dagen efter Midsommarfirandet. Hoppas att alla hade en kul sådan! Jag hade det, även om jag mest körde taxi hela kvällen. Men är man sugen på att tjäna lite extra pengar så är det klart att man ställer upp. Haha.

Tack vare allt firande igår hade jag inte tid att bekymra mig över att min tomma mailbox, och inte heller att skriva något totalt oviktigt här, som idag. Men nu har jag uppdaterat mig lite grann i min au pair-värld och så här ser det ut nu:

Igår fick jag förutom de där mailen jag nämnde igår, ett mail från en familj någonstans i södra Spanien, 2 mil från Gibraltar och 10 mil från Malaga. Familjen har tre sötnosar, pojke 3 år, flickor 6 och 9 år. Det låter jättebra tycker jag, om det inte hade varit för att mamman inte jobbar, utan är hemma tydligen. Det kan jag känna att nej, det känns inte så kul. Risken finns att hon övervakar vart enda steg man tar och verkligen vakar över en. Inte speciellt kul om det är så. Därför tror jag att jag ska tacka nej faktiskt. Vill inte ha någon som följer efter i hasorna och kan klaga på allt jag eventuellt skulle göra "fel". Man vill ju klara sig själv.

Förutom det här mailet (som var ett personligt mail faktiskt) hade jag fått ett "chatmeddelande" på en av mina sidor. För att kunna se att man fått något måste man vara inloggad på sidan, det går alltså inte via mailen som det mesta. Det var ett meddelande från en ensamstående pappa i USA med tre ungar på 15, 13 och 11. För det första, jag är inte intresserad av USA och för det andra, ungarna är för gamla för att det ska vara kul. De borde väl kunna ta hand om sig själva vid den åldern??

Jag vill få ett ordentligt napp, som jag direkt känner "Åh, den här familjen vill jag till!", men det låter visst vänta på sig. Tålamod, tålamod.. Nu ska jag fortsätta mitt sökande för att se om det tillkommit några intressanta familjer jag kan skriva till. Hoppas, hoppas jag får napp snart.

Kommentarer
Postat av: Emily

Njaa, inget viadre kul med någon som övervakar. :S Fast varför skulle hon göra det egentligen. Om hon har så mycket tid så lär de knappast behöva en au pair. Kostar pengar. Fast en sjuk anledning finns ju, en snorrik familj där mamman är uttråkad och behöver ha något nytt att göra. :P Hmm...

2007-06-23 @ 23:17:43
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0