Snabbt förlopp

Idag har det hänt lite grann faktiskt. Orkar inte skriva allt för mycket, för stackars jag har ont i huvudet. Det som hänt är:

1. Jag fick en förfrågan från en turkisk familj i Storbritannien. Det stod i princip ingenting om dem alls på deras profil. Men det är ju inte vad jag söker, så det var ett lätt nej.

2. Jag svarade äntligen den där familjen i Spanien där mamman inte jobbade. De hade skrivit något om att de bara villa ha au pair i två månader, vilket jag tycker är för lite eftersom jag ju vill lära mig spanska, så jag frågade om det, för att få reda på mer detaljer kring dem. Jag frågade även vad de ville att au pairen skulle göra, eftersom mamman var hemma. Men hon pluggade visst till lärare och de ville att ungarna skulle prata engelska med au pairen (som de flesta familjerna vill). Jag skickade tillbaka ett mail och sa att de är nog inte rätt familj för mig, eftersom det bara handlade om två månader. Annars verkade de faktiskt rätt okej.

Hela nummer två skedde inom loppet av mindre än en timme. Antagligen kanske en halvtimme eller så, jag har inte så stor koll. Ett snabbt förlopp och ett snabbt beslut att de kanske inte var rätt. Det är så det ska vara. Men resten av dagen har varit ganska händelsefattig.

Jag har gjort en ny lista på de familjer jag haft mest kontakt med. Bara för att ha lite koll, och för att det kan vara intressant att se sen. Man får lite mer överblick över det hela då också. Men nu ska jag göra mig i ordning och vila mitt stackars huvud. Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0