Sommarkänsla

Nu börjar den här dagen gå mot sitt slut, och en liten sammanfattning kanske är på sin plats.


Först och främst vill jag säga att det är grymt kul när okända människor hittar hit och bemödar sig med en kommentar. När de dessutom tipsar om andra au pair-sidor kan det inte bli mycket bättre. Haha. :) Alla är välkomna att tipsa eller göra tvärtom, alltså fråga mig om råd. Om jag nu kan vara till någon hjälp. Haha igen. :)


Då tillbaka till sammanfattningen:


Jag fick ett mail från en Internetsida som fungerar på samma sätt som mina fyra andra, och som jag tyckte att jag kunde lika väl bli medlem på. Adressen till den är


www.aupairathome.com


Eftersom jag är ny där kan jag inte riktigt uttala mig om kvaliteten på den, och antal spanska familjer som matchade mina önskemål verkade inte vara jättestort. Däremot verkade det finnas ett stort antal familjer från Australien, som jag också sökte på. Vi får väl se om jag får något napp där.


Jag har även fått en förfrågan från en man som har en bar i Japan om att jobba där. Men det är jag ju inte ett dugg intresserad av. Visserligen hade det varit en upplevelse utöver det vanliga, men inte just nu.


Sedan har jag blivit medlem på ytterligare en sida, efter ett tips från en av mina okända läsare. Adressen dit är:


www.newaupair.com


Så nu är jag alltså medlem på sex olika sådana sidor, plus någon agentur. Nu borde det väl hända lite mer kan man tycka. Bara att vänta och se, och hoppas på det bästa.


Förutom detta kan man lägga till att jag var i Ullared med mamma idag (som för övrigt tycker att mina bloggar är ganska innehållslösa (precis som mitt au pair-liv just nu) vilket jag kanske kan hålla med om till en viss del, men det är ju bara för att igenting händer!). Skulle egentligen bara köpa tuggummi och chokladsås, men det slutade med att jag glömde bort dessa två och istället köpte tre filmer, två klänningar, ett par shorts och ett linne. Plus fyra gamla Wahlströmsböcker för 25 kr styck och två mangapocketar. Usch, vad man slösar pengar ibland. Men kläderna var så somriga och om jag hamnar i ett soligt område i Spanien måste jag ju ha något att ha på mig. :)


Kommentarer
Postat av: Emily

Haha!! Det är rätt! Handla sommarkläder medan du kan! Rätt som det är sitter du på ett plan eller tåg. :)

2007-06-26 @ 13:35:35
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0