Choklad i bra förvar

En rolig/konstig sak som hände för ett tag sen som jag glömt bort att skriva om:

Jag var på Carrefour för att köpa choklad (ovanligt va?) och när jag öppnade chokladkakan (en helt vanlig kaka med rutor, precis som min Marabou, även om den inte är lika god, men nära inpå faktiskt) blev jag förvånad när det innanför det yttersta lagret av aluminium fanns ett till lager av samma material. Men jaha, de hade visst råkat få dit ett extra lager helt enkelt. Men döm om min förvåning när jag stötte på ännu ett skyddande lager. Det slutar dock inte där, för lager nummer fyra fanns att hitta även det. Fyra lager av aluminuim bestod hela kakan av! Snacka om bra skyddad, men oj så onödigt. Har aldrig stött på det innan, och hoppas att jag slipper det i fortsättningen. Inte bra ur miljösynpunkt att ha så mycket omkring min choklad. Men jag kan ju i alla fall vara säker på att ingen varit och petat på den, innan jag fick fingrarna på den.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har funderat på enm sak förresten. När man går in på ett IKEA varuhus i sverige är ju chokladen inte alls marabou. Så hur ser eran marabou ut på IKEA i spanien? Du påstår ju att det är marabou?? Är dte sån vanlig som dom säljer här i Konsum typdå eller??:P

2007-11-30 @ 13:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0