Helg mitt i veckan

Igar var det partaj igen. Halloween i Spanien gar till pa ungefär samma sätt som i Sverige, det vill säga hälften är utklädda medan hälften är helt normala (eller onormala).

Jag tog bilen till tagstationen som vanligt, och vid 23 träffade jag Luc inne i Alcalá. Da gick vi hem till Pet och lämnade av vara saker där, eftersom vi skulle sova där den här gangen. Jen var ute pa egna äventyr. Lite miniförfest med hans flickvän och deras rumskompis, förlat, lägenhetskompis. De var trevliga allihopa (Pet visste jag ju redan att han ar en trevlig prick, men ända) och efter en liten stund gick vi till en annan förfest. Men den var helt totalt konstig. Människorna var konstiga och det var en minst sagt annorlunda upplevelse. Ingen av oss ville stanna kvar, sa efter inte speciellt länge gick vi till en bar för att ga pa toa. Sedan gick vi till ett av diskoteken vi var pa förra helgen. Den här gangen stannade vi dock mycket längre och dansade och hade rätt trevligt. Jag och Luc tog ungefär 100 bilder pa oss själva, ska bli roligt att se dem när jag far dem.

Pets flickvän med kompis ville ga hemat, men vi tog en vända inom det andra diskoteket ocksa först (det ligger pa vägen hem till Pet, sa det blev ingen omväg). Dock stannade de inte sa länge, sa jag och Luc fick nyckeln och stannade en stund till. Men det var sa mycket folk, sa vi drog hemat snart vi ocksa.

Den här gangen sov jag och Luc i en bäddsoffa tillsammans, men den var sapass stor att vi inte behövde sova skavfötters den här gangen. Men precis som i lördags tog Luc nästan allt täcke sa jag frös en del. Fast det gjorde hon med, sa det var rätt at henne. Haha. Vi gick inte upp förran halv 15! Helt otroligt att vi kunde sova sa länge, vi kom hem vid 5-tiden, vilket innebär att vi var ute längre förra veckan, men vi var piggare när vi vaknade, trots att vi sov färre timmar än inatt. Mystiskt.

En annan sak, man blir verkligen extra svensk här. Jag gick pa toaletten pa det första diskot och da rakar jag höra "Sara, är du där?". Sa klart fragar jag om hon är svensk, och vipps sa far jag prata lite svenska. Alltid kul. Plus att jag pratat mer med den norska pappan i barnens skola. Visserligen är det lite halvsvart att första honom ibland, men det gar bättre. Det är bara lite svart att ställa om öronen och hjärnan fran spanska/engelska/tyska till norska/svenska. Men det är kul i alla fall.

Ikväll har jag varit en mycket duktig flicka. Familjen akte till Valencia i förmiddags innan jag kommit hem, sa nu är jag ensam fram till söndag. Mysigt. Far se vad jag hittar pa. Ikväll gjorde jag i alla fall tidig svensk middag (naja, jag at vid 19.30, men det är tidigt jämfört med spanska mattider) som bestod av aubergine-gratäng á la Anna. Ett roligt litet försök jag gjorde. Hade i en tomatsas jag gjorde med olika grönsaker i, plus en ostsas pa toppen. Först hade jag tänkt göra lasange, men det fanns inga lasangeplattor, sa da fick det bli med aubergine istället. Och tro det eller ej, men det smakade faktiskt helt okej. Till och med gott. Jag kanske kan laga mat om jag bara vill? Fast det är sa stor skillnad pa att göra mat pa eget intiativ än om mamma där hemma säger till mig att göra mat. Helt annorlunda. När jag gör det själv är det nästan roligt.

Och nu maste jag göra mina läxor, och sen tänkte jag försöka ga och lägga mig tidigt. Kan behöva vila lite extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0