Husliga Anna

Fredag: Skola, stannade kvar en stund med Luc, köpte bakingredienser pa Carrefour, akte hem, gjorde inget vettigt mer än kokade pasta och blandade i en färdiggjord salsa, kollade pa "Out of Africa" (pa engelska men med spansk undertext, och den var i mitt tycke bra) och käkde en massa choklad och chips och läsk och kände mig lite halvensam, hade velat ha sällskap. Det var i princip min fredag det.

Lördag: Vaknade innan 9, gick upp och at frukost, kollade pa "Girl with a pearl earring" (pa spanska, med spansk undertext, men hängde med rätt bra), handtvättade 5 tröjor och hängde ut dem pa tork, körde en diskmaskinrunda efter att ha tömt den rena disken (städerskan kom aldrig i fredags, konstigt, sa jag har fatt röja lite här själv), duschat, plattat haret, ätit lunch som bestod av min goda aubergine-gratäng, den var nästan annu bättre idag, och det bästa av allt, jag har gjort kladdkaka! Har dock inte smakat den än, sa vet inte hur bra den blev, det är mitt första försök, sa ska bli spännande att se hur den smakar. Jag har blivit sa huslig av mig, men det är bara för att jag är ensam och har halvtrakigt. Da är det sa mycket lättare att sätta igang och var hemmamysig.

Av det som aterstar av dagen vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Jag skulle vilja aka till Guadalajara, men Luc ville visst hellre ga ut i Alcalá igen,men jag vet inte om jag är sa sugen pa det faktiskt. Tre ganger pa samma ställen pa bara en vecka känns lite langtrakigt. Tur i alla fall att ingen tar inträde nagonstans, hade det varit hemma hade man ju blivit fattig som en kyrkratta pa det här sättet. Jag tog i alla fall ut lite pengar igar ocksa, eftersom familjen inte är hemma har jag ingen att fraga om pengar om det skulle knipa, sa bäst att ha lite extra här hemma. Men 12:e far jag mer pengar, löning för den lilla duktiga au pairen da. Och nu ska den lilla duktiga hemma-Annan ga ner och strö pa florsocker (hittade det och mjöl efter mycket letande pa Carrefour) pa min kladdis och ta en smakbit. Hoppas den är fantastiskt smaskig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0