Skrattfnatt

Plötsligt satt jag med en svensktalande Alvita i knät. Jag pratade med pappa på Skype, hade henne i famnen busandes, och rätt som det var började hon härma mig. "Förstår du?". Och oj vad jag skrattade, och oj vad hon skrattade, och oj vad vi skrattade. Så roligt var länge sen jag hade. Hon härmade allt jag sa i princip, men favorituttrycket vad "Förstår du?". Hon till och med sa det till Mamma och Pappa Alv. Och oj, så kul jag hade åt det hela. Faktum är att hon levt med svenskor i halva sitt liv, så egentligen borde hon lära sig svenska istället för engelska och spanska. Svenska är väl ett härligt språk. Förstår du?

Jag skrattar fortfarande vid tanken på denna otroligt roande och underhållande händelse. Dessutom fortsatte hennes glada och spralliga humör hela den resterande kvällen, och oj vad vi busat, hon och jag. Riktigt, riktigt roligt. Så roligt att jag har bortprioriterat testet i morgon i skolan. Inte riktigt lika roligt, men det går säkert bra ändå. Som det brukar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha gud vad kul!!!:P Lycka till på provet! Hoppas det gick bra ändå!

2007-11-22 @ 17:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0