Alcalá by night

Garkvällen blev lyckad, i alla fall enligt mig och Luc. Jen och Anna tyckte nog inte det var lika kul, speciellt inte Anna. Men jag och Luc hade skojsigt i alla fall.

Jag tog bilen till tagstationen, tog taget in till stan, träffade Luc pa perrongen, gick till Carrefour, mötte Jen där, och sa köpte vi saker inför kvällen.

Väl i Jens lägenhet undrade vi om henns lägenhetskompis (fatt klagomal pa att det kan verka som om de delar rum om jag skriver rumskompis, vilket inte är fallet, de har varsitt rum i en lägenhet, plus att det finns ett tredje litet sovrum där det var tänkt att jag och Luc skulle spendera natten) var i sitt rum eller inte. Det var helt tyst i rummet, sa vi antog att han inte var där. Men lite senare när vi satt och at var mat (mackaroner med tomatsalsa) kom bade han och hans "flickvän" (vi vet inte alls vem hon är) ut fran rummet. Mystiskt värre. I vilket fall, var lilla förfest var trevlig, eller gemütlich som tyskorna säger. Min tyska kommer för övrigt inte dö ut här, när Jen och Luc pratar förstar jag nästan allting de säger, och när de pratar engelska och inte kan ett ord och säger det pa tyska istället kan jag oftast översätta det till engelska, lite smakul. Men jag föredrar att prata engelska, men de far gärna prata tyska om de vill, i alla fall med varandra, haha.

Vid halv ett gick vi ut för att göra Alcalá osäkert. Först gick vi till en irländsk pub och där hade vi ocksa bestämt träff med Anna. Puben var mysig och jag och Luc pratade mest med varandra och Anna med Jen. Efter ett tag drog vi oss bort mot ett disco eller en klubb där vi hört att alla Erasmus-studenter gar, dock är det torsdagar som är huvudfestdagen, vilket ju inte passar en stackare som jag som bor ute i vildmarken, men nagon gang kanske det skulle kunna ga. Det var ganska litet med hyfsat mycket folk och med alldeles för hög musik. Men jag gillade det pa sätt och vis ända. Spanjorer är pratglada och jag pratade och dansade en del. Sa gjorde ocksa Luc, men Jen och Anna dansade mest med varandra.

Efter ett tag gick vi till en annan klubb som vi hört talas om skulle vara bra. Ljudnivan var bättre, och dessutom hade vi sällskap med fyra spanjorer dit. De var trevliga, men dock var det mest jag och Luc som pratade med dem. Vi pratade, dansade och hade trevligt. Men Jen och Anna verkade inte ha lika kul som vi andra tva (även om Luc inte dansade, hon sa att hon var jättedalig pa det), och till slut beslutade vi att jag och Luc skulle stanna kvar, och de andra fick ga hem. Sa, jag och Luc spenderade ytterligare ett par timmar med vara spanska vänner, och vid fem (nya tiden, sex enligt den gamla) gick vi hemat.

Vi kommer rätt bra överrens, jag och Luc, jag maste aka och hälsa pa henne i München nagon gang, kanske kan se om jag kan hitta min gamla tysklärare när jag ända är där i sa fall. Haha. Och hos Jen delade vi säng, sov skavfötters, vilket gick bra, fast det var kallt, och jag frös nästan hela natten, eller de timmarna vi sov i alla fall.

Angaende betalningen av att vi utnyttjade hennes lägenhet: Vi har inte betalat ett öre, ett cent menar jag, och om tanten som Jen hyr lägenheten av säger nagot far vi se vad vi gör. Men vi var som sagt tvungna att dela säng, plus ta med egna lakan. Aldrig att jag vill betala 10 euro för det!

Familjen är för övrigt i Madrid, hoppas det dröjer lite innan de kommer hem. Sa skönt att sitta här och lyssna pa musik och bara vara.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha trodde Luc var en kille först :P Så länge allt hade öppet :) Och kostade det lika mkt i inträrde som här?

2007-10-28 @ 19:49:19
Postat av: Emily

Vilken dålig ursäkt till att inte dansa att säga att man inte kan. Hur många kan det egentligen? Inte konstigt att hon inte hade kul. :P Låter som en trevlig kväll annars. :)

2007-10-29 @ 13:44:46
URL: http://emsypemsy.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0