Ensam dag

En sadan skön dag det varit hittills. GIck inte upp förran strax innan elva, väcktes av Alvitas skrikande fran nedervaningen. Det hörs som sagt rätt bra i det här huset. Sa, jag masade mig upp, tog en skön lang dusch och at frukost. Och inte pa hela dagen har jag sett till nagon i familjen. Jag tror att de gatt ner till det andra huset och busar med tvillingarna, men det är bara en gissning. I vilket fall är det rätt skönt att vara lite ensam ocksa.

Sitter och lyssnar pa min spanska musik. Jag är verkligen fast vid den skivan. Speciellt nagra latar har fastnat lite extra. Igarkväll uttökade jag titel-kunskapen med lite hjälp av Manu. Jag lyssnade och lyssnade och försökte hitta textrader. Oftast kunde jag sedan hitta titeln och artisten själv, men pa nagra latar var jag tvungen att fraga Manu om hjälp. Och nu har jag bara fem latar kvar jag behöver namnge, men de var svara att höra en hel rad pa, ska göra ett nytt försök senare kanske.

Jag har ocksa varit duktig och skrivit ut en liten lathund med massa verbformer. Perfekt, indefenido, imperfekt och futurum. Plus fyra vanliga oregelbundna verb. Papprena fran gammatikboken jag fixade i skolan innan jag akte har varit min bibel hittills, och det kommer de forstätta att vara, men nu har jag det allra viktigaste samlat pa ett ställe. Maste lära mig det utantill. Det är ju det bästa, sa ska försöka göra det.

Ikväll blir det som sagt Alcalá för hela slanten. Hoppas inget mer gar snett innan dess. Jag vill ha en toppenhelg, tack!

Förresten, helgen 9-10 november ska Föräldrarna Alv antagligen sova pa nagon form av lyxhotel, Mamma Alv hade fatt det i present av nagon pa jobbet. Da ska barnen vara hos Farmor och Farfar, sa da är jag ensam en natt igen. Längtar redan dit.

Kommentarer
Postat av: Emily

Wiihaa!! Emily har till slut kommit ikapp med läsningen av ALLA bloggar!!! :D Ska försöka skriva över tidningsartikeln den här veckan, men kan dröja till fredag fetrmiddag. Har fruktansvärt mycket att läsa nu!! :(

2007-10-28 @ 10:40:33
URL: http://emsypemsy,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0