Ensam hemma 2

Nu är jag hemma fran byn igen. Jag tror jag berättar om det innan jag tar resten fran igar.

Jag träffade alltsa städerskans dotter Ros och hennes kompis Cri vid 12-tiden. Vi gick till kyrkan och därifran gick vi med i en "parad" genom byn med Jungfruhelgonet Pilar i spetsen. Det är henne de firar mest här. Att Columbus upptäckte Amerika spelar mindre roll i den här byn. Efter det att vi gatt i paraden gick vi till ett ställe, en gräsplätt, med tapas. Allt var gratis och efter det gick vi hem för att äta lunch.

Därefter träffades vi nere i byn igen. Vi gick till tjurfäktningsarenan, för det skulle vara tjurar där, och jag var osäker pa om det skulle vara en riktig tjurfäktning eller inte. Men det visade sig vara en mildare variant (nu har jag ju aldrig sett en riktigt tjurfäktning i verkligheten, men ända). En massa killar och män (notera inga tjejer) sprang runt i arenan och försökte undvika tjuren. Det var okej att se pa, men jag gillade det inte ända. Stackars tjurar att bli hetsade sa. En kille blev stangad, men tror inte att han fick nagra större skador. Men jag kom pa mig själv att tänka att det hade bara varit rätt at honom. Efterat dödades tjurarna i alla fall, men de blev skjutna i huvudet, och det fick man inte se, för det gjordes utanför arenan. Men efter det släpade de in de döda kropparna och visade upp dem.

Efter detta gick vi till las peñas. En peña är som en klubb av vänner, och det finns massa olika. De har sma klubbhus där de träffas och umgas. Jag vet dock inte om dessa klubbhus alltid star uppställda, eller om det bara är när det är festligheter.

I alla fall sa har jag träffat en massa folk. Dock är de runt 16 allihopa vad jag vet, sa jag känner mig lite gammal i dessa sammanhang. Och de uppför sig ganska högstadieaktigt maste jag säga. Men jag övar i alla fall min spanska till max. Förstar inte allt de säger sa klart, men det gar rätt bra att prata med dem ända. Känner mig lite malplacerad om man säger sa. De är yngre än jag och pratar i princip bara spanska. Men det är rätt kul ända.

Jag ska äta cena nu, middag alltsa, och sen vid 10-10.30 ska jag ner till byn igen en stund. Det är som sagt party party hela helgen, men eftersom jag ska till Segovia i morgon ska jag bara kolla läget lite och sen ga hem och sova igen. Vill inte vara alltför trött i morgon. Sa ska nog äta och sen ta en liten tupplur igen. Sa jag inte blir helt dödstrött.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Ha en trevlig helg!

2007-10-12 @ 21:19:45
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Isabelle

vad roligt och läsa en au pairs dagbok :D hoppas det går bra!

isabelle

2007-10-12 @ 21:40:17
URL: http://saberi.blogg.se
Postat av: Anna

o vad kul o va au pair, skulle jag med vilja testa på!

2007-10-12 @ 22:08:24
URL: http://amemoryremains.blogg.se
Postat av: Emily

Ush vad hemskt med tjurfäktning!! Spelar ingen roll om det ärmild variant. stackarna dör ju i alla fall! Människor är hemska!

2007-10-23 @ 13:57:02
URL: http://emsypemsy,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0