Gurkproblem!

Kom precis pa att jag glömde en sak! Jag och Pet har upptäckt att det inte finns nagra svenska eller holländska gurkor i Spanien!! Det är skandal! Och da menar jag inte att de maste ha varit odlade i nagot av vara länder, men det finns alltsa inga vanliga gurkor! Inte langa och smala och vattniga som här hemma. Utan här är det squach och zucchini och sant som gäller. Inga vanliga gurkor! Skandal! I alla fall fanns det inga där vi skulle leta salladsingredienser till en skoluppift. Och Est (läraren alltsa) fattade inte vad vi menade med verdura larga y verde. Fruktansvärt! Sa nu har jag skrivit ut en bild pa nagra gurkor som jag ska ta med och visa i morgon. Tacka vet jag gurkor!

Kommentarer
Postat av: Emily

HAHAHAHAAA!!! Gurkor!!! :D Fast egentligen är det ju bra ur transportsynpunkt om de inte importerar gurkor. Fast Spanien borde ju ha klimat att odla gurka. Tänk om den vanliga gurkan är diskriminerad?

2007-10-10 @ 15:59:07
URL: http://emsypemsy.blogg.se
Postat av: Sara

Vem är pet?? Och tack för brevet!!!

2007-10-10 @ 17:07:27
Postat av: linda

De har gurkor har, fast de envisas med att kalla paprika for pepperoni... ratt irriterande :P

2007-10-10 @ 21:19:17
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: B

Säger bara en sak - gurkburk!

2007-10-12 @ 08:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0