Halloween, Sevilla och Manu

En ny vecka har tagit sin början, och idag är det redan tisdag.

Nytt tillskott i klassen, ännu en 21:arig japan, vad ska vi göra med dem? Nu har vi tre 21:ariga japaner i klassen! Den här är en kille vid ett namn jag inte kommer ihag just nu. Han verkar i alla fall trevlig och ska stanna ända till augusti. Känns lite konstigt att jag inte ska stanna längst längre, haha. För övrigt är det normalt i skolan, ledig pa torsdag, sa testet är flyttat till fredag. Och angande ledigheten och det:

Halloween firas även i Spanien, men precis som i Svergie är den viktigaste (naväl, manga i Svergie, speciellt unga bryr sig inte sa mycket) dagen är "Alla helgons dag", och inte Halloween som är nagot helt annat. Trots detta firas alltsa Halloween, och manga gar ut pa onsdag, i morgon alltsa. Sa har jag tänkt ocksa, ska bara fa sms-svar fran Jen först, hon jobbar ju nu, sa har inte träffat henne i veckan. Saken är bara den att Familjen Alv ska till Valencia över helgen. Torsdag-söndag. Jag hade pa ett sätt velat följa med, men samtidigt vill jag nog stanna kvar den här gangen. Luc var sa ledsen när jag sa att jag kanske skulle iväg, plus att familjen aker ungefär en gang i manaden, sa jag har fler chanser. Plus, att om jag stannar kvar kan jag aka till Guadalajara och testa pa partylivet där en kväll. Hade varit skojsigt.

Men nästa vecka ska familjen aka iväg igen, men den här gangen till Sevilla! Och da ska jag baske mig dit! Jag är redan kär i staden, trots att jag aldrig varit där. Fraga mig varför och jag kan inte svara. Jag gillar andaluz (dialekten) bättre än den här, jag gillar vädret (är förhoppnignsvis fortfarande varmare än här) och jag gillar, tja, resten. Mer kan jag ju inte säga, eftersom jag inte varit där. Sa hoppas inget kommer ivägen utan att jag kan följa med och fa se södra Spanien ocksa. Kanske, kanske kan man träffa Alex ocksa, men det vet jag inte än. I vilket fall vill jag till Sevilla!

Stackars Alvita förresten. Igar hade hon väldiga toaproblem, det gjorde sa ont när hon skulle göra nummer tva, och hon skrek och grät och plagades. Undrar hur det har gatt i skolan idag. Jag föreslog att vi kunde ge henne plommon eller bönor för att fa fart pa magen, men saken är att hon inte gillar nagot av det. Finns det nagot annat man kan stoppa i henne som har samma effekt?

Fragan är kanske mest riktad till min käre fader, och han kan kanske även svara pa denna fraga: Kan man bli solbränd av vinden? Manu haller pa och tjatar om det, men jag säger bestämt att det kan man ju sa klart inte, dumheter. Vinden sänder inte ut nagot som skulle kunna göra att man blir solbränd. Pff!

Pa tal om Manu, träffade honom bade igar och idag. Har blivit ofta pa sista tiden. Inte för att jag har sa mycket emot det, tvärtom ,det är bara trevligt att ha nagon att spendera min bussväntetid med. Idag gick vi och tog en milkshake pa cervecerian där vi ätit tapas tva ganger innan. Fast det ingick inte tapas i milkshaken. Inte heller nagon kaka eller chokladbit som Manu sa att det gjort innan. Daligt! 3 euro för en milkshake. Visserligen var det äkta milkshake och inget McDonald's-pahitt (visserligen älskar jag deras milkshake, men det är en annan sak). Men 3 euro kändes ända rätt dyrt. Fast Manu är för spansk och betalade. Nästa gang är det dock min tur, det är sa det funkar här. Man betalar varannangang. Och sa har vi gjort i princip alltid när vi käkat tapas. Fast jag är fortfarande mer svensk när det gäller det; var och en betalar sitt. Fast det spanska sättet gar väl bra det ocksa.

Snart ska jag aka till skolan och hämta barnen. Är trött och borde kanske ta en liten siesta innan jag aker, eller sa tar jag den i bilen. Inte när jag kör alltsa, utan när jag är framme och väntar pa att de ska sluta. Hade jag gjort det när bilen rullade hade det varit farligt.

Kommentarer
Postat av: Sara

VAd gör de i Valencia förresten?:) Semester?

2007-10-31 @ 07:05:02
Postat av: Emily

Laxermedel kanske? ;P svårt att få tag på kanske. Ska du klä ut dig under halloweenfirandet?

2007-10-31 @ 10:03:48
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0