Händelserikt

Oj, nu händer det saker. Jag har inte tid att skriva om igar, för jag ska snart ut i byn här med städerskans dotter. Hon var visst 16 ar och ville ha nagon att ga till kyrkan och i byn med. Det är ju stort festfirande, och jag kan ju lika gärna se hur det är. Problemet är att jag tror inte att hon pratar engelska. Sa det kan nog bli lite svart att prata. Men jag far helt enkelt öva ordentligt pa min spanska. Jag som trodde att fredag enbart skulle bli en slappedag.

Tvillingarna kom för en stund sen ocksa. Men jag sa till dem att familjen inte var hemma, men de fick komma in ända. Och en stund senare kom deras pappa ocksa, Pappa Alvs bror. Och han pratar inte heller engelska, sa har redan fatt prata en hel del spanska. Dels med dem, och dels med städerskan.

Lovar att försöka ha tid att skriva om igar senare idag. Men vet inte alls hur dagen kommer se ut nu. Maste ju planera lite för i morgon ocksa. Kolla vilket tag jag ska ta och packa en väska med lite mat, och eventuellt övernattningsgrejer för att kunna sova i Jens lägenhet. Men kanske aker hem emellan, antagligen gör jag det. Men man vet aldrig. Vi kanske blir jättesena fran Segovia, sa da är det bra om jag har med mig alla saker redan.

Men nu maste jag göra mig klar för att ga ner i byn. Lite nervöst, men inte som igar. Här hittar jag ju i alla fall. Haha. Men nervös för att träffa en tjej som antagligen bara kan rumänska och spanska. Men det gar nog bra ända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0