Kommentarsvar och kanon igen

Svar till Marita:

Jag aker inte genom nagon förmedlare eller agentur. Jag sökte pa Internet helt själv efter familj och sidorna jag använde mig av var:

www.aupair-world.net
www.greataupair.com
www.aupair-options.com
www.sunnyaupairs.com
www.aupairathome.com
www.newaupair.com

Det var dock bara de tre första som jag tyckte var bra, och den översta var enligt mig kanon. Det var genom den jag hittade min familj, och jag har trvits jättebra hittills. Har du nagra fragor är du jättevälkommen att ställa dem.

Idag var en bra dag igen. Hoppas verkligen att det haller i sig ett bra tag framöver. Det enda var att de de ville följa med Fil och hans pappa Osc (fick reda pa hans namn idag) hem igen. Men det var mest kul, eller ah, jobbigt sa klart, men det gick bra ända. För jag pratade en hel del med Osc, sa gott det gick i alla fall eftersom han inte pratar engelska. Och han är kul, plus att jag skulle lära honom svenska tyckte han. Jag heter Osc. Tvivlar pa att han kommer ihag det i morgon, haha.

Ungarna somnade i bilen pa väg hem, skönt som vanligt, och jag hade tänkt lata dem sova lite här hemma. Alvita sov som en stock och när jag skulle väcka henne 20-30 minuter senare var hon störtsur för att hon inte fick sova. Men jag struntade i det och tvingade henne att vakna och lekte med Alvato istället.  Han vaknade efter en stund när jag lagt honom i soffan, och da tittade vi pa tecknat tillsammans. Han var jättemysig, kröp upp i mitt knä och lag och tittade pa filmen där. Ett riktigt mysögonblick.

Men nu ska jag se om jag kan plugga lite innan det är natti natti. Jag avskyr pasados! Alltsa datidsformer. Preterito perfecto, preterito indefenido, imperfekt och gud vet vad. Att vi dessutom haller pa med futuro ocksa pa samma gang gör ju inte saken lättare direkt. Sa bör försöka vara en duktig liten svensk spanskelev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0