Ny vecka, med ledighet

Internet har inte fungerat speciellt bra i helgen. Alla ganger jag försökte logga in igar var misslyckanden. Därav min bloggfranvaro igar, plus MSN. Ber om ursäkt för detta.

Snart ska jag aka och hämta ungarna i skolan. Hoppas de beter sig nagorlunda bra idag, jag orkar inte braka allt för mycket. Är för varmt för det, för idag är det sommarvärme igen.

Igar var jag och hela familjen Alv pa en medeltidsmarknad i Alcalá. Det är ju som sagt Cervantes-firande för tillfället, spanjorer gillar att fira olika saker. Marknaden var kul. En massa saker att titta pa. Vi at lunch pa en restaurang och jag at jättegod chokladglass till efterrätt.

Idag, skola som vanligt. En ny vecka, och vi hade en ny människa i gruppen. Vad jag forstod sa var det en 70-arig Japan. Lite roligt att ha med honom i klassen, men det var svart att samarbeta med honom. Plus att han upprepar en massa saker som Mig och Est säger. En aning irriterande. Jag gick en vända pa marknaden idag efter skolan. Har ju alltid en timmes väntetid tills bussen ska ga. Köpte godis. Haha. Men inte svenskt marknadsgodis, utan godis gjort av frukt, inte naturgodis, utan riktigt godis fast jag antar att det alltsa var gjort av pektin istallet för gelatin. Gott var det i alla fall.

I morgon är jag ledig fran skolan, tack vare allt detta Cervantes-firande. Sa en helt fri dag i morgon. Jag tror inte att barnen är lediga, för de gar i skolan i ett annat samhälle, och det är bara Alcalá som har ledig dag. Sa skulle vilja göra nagot kul, blev ju ingen utgang i helgen, sa far se vad som kan tänkas hända. Antagligen ingenting, men ända. Annars kanske under den "riktiga" helgen. Pa fredag är det legid dag i hela Spanien, för da firar man dels "jungfruhelgonet" Pilar, plus att Columbus "upptäckte" Amerika. I spanska ögon var han nämligen spanjor, trots att han var italienare pa riktigt. Nu maste jag nog dra mig härifran, sa jag inte missar att hämta barnen. Hade ju varit lite pinsamt kanske.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahhahaah..en sjuttioårig japan! It made my day, fan va jag garvade när jag läste det! Pratar han spanska??? det måste låta nått ruggit kul?!!

2007-10-10 @ 15:35:33
Postat av: Emily

Haha japanen!! :D Typiskt folk att ta åt sig äran för något de inte gjort. :P

2007-10-10 @ 15:47:05
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0