Skolveckan är över

En vecka har jag gatt i skolan nu. Har faktiskt gatt valdigt fort. Början var ju panikartad, kändes som det var alldeles för svart, men nu har man vant sig vid det. Mig sa dock idag att nästa vecka är det vi som ska prata mest och inte han. Sa vi far väl se hur det gar, haha. Testen (ett för varje lärare) gick kanon. Pa Migs test (gramática y vocabulario) hade jag alla rätt och fick 100 % (testet var en del av ett "helt betyg"). Pa Ests (den andra läraren alltsa) test (composición y conversación, naväl, testet innefattade ju inget prat) hade jag tva minimala fel, men hade fullt i de andra procentdelarna, sa det slutgiltiga blev där 98 %. Sa är kanonnöjd. Jag var i alla fall bäst pa bada testen av oss "nybörjare". Vad den tjejen som redan varit här en manad fick vet jag dock inte.

Vet inte riktigt vad som hände i helgen. I Alcalá är det Cervantesfirande i massor. De har hängt upp massa saker över gatorna, och det var jättemanga sma marknadsstand utmed vägarna och pa Plaza de Cervantes. Skulle vara kul att vara där och se hur det är, men da maste man ju ha nagon att vara där med ocksa. Har för mig att Manu skulle nagonstans den här helgen ocksa. Men jag pratade med en av tjejerna i min grupp, Luc, och vi kanske ska dit i morgon, det berodde pa om hon fatt sitt kreditkort än. Annars har hon inga pengar. Sa vi far se hur det blir. Skulle vilja se hur Alcalá är pa helger och kvällar.

Tror jag ska försöka göra mina läxor nu. Sa slipper jag tänka mer pa det i helgen. Kan vara skönt att ha det avklarat.

Och jag saknar min Marabou. Eftersom det aldrig blev nagot IKEA har jag snalat med de fa bitar jag har kvar. Men idag var jag tvungen att ta en efter min lunch. Sa nu har jag bara tva sma ynkliga rutor kvar. Hur ska detta ga? Jag MASTE till IKEA snart!

Kommentarer
Postat av: Emily

Grattis till testen!! Haha, du har blivit chokladberoende!

2007-10-10 @ 15:39:04
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0