Vanlig dag

En helt vanlig dag idag.

Träffade dock Manu efter skolan igen. Första gangen pa en torsdag (innan har det alltid varit tisdagar och en enda fredag), och han kom in till Alcalá enbart för min skull. DVD-skivorna som jag fick av honom fungerade ju inte, och han skulle testa dem hemma hos sig. Men sen visade det sig att de inte fungerade där heller. Skit. Jag vill se Father Ted!!

Lördag är ett problem. Vi SKA ut, men fragan är hur vi gör med sovning. Jag och Luc maste antagligen betala 10 euro för att sova pa golvet eller dela säng med varandra. Helt galet. Manu sa att Hostel pa Irland kostade 9 euro under lagsäsong, alltsa billigare än det här! Skamligt! Hoppas Mamma Alv kan prata vett med människan i morgon.

Barnen var okej idag. Lite grat och ganska mycket skratt. Men jag är trött och vill sova. Det är barnkalas i morgon igen, men jag tror jag skippar det i morgon ocksa. Behöver vara lite ensam och i fred tror jag.

Nu ska jag fortsätta med att sammanfatta artikeln som Manu hjälpte mig att översätta idag. Vad skulle jag göra utan den människan? Antagligen fraga Föräldrarna Alv, men de är sa upptagna, eller rättare sagt, de jobbar sa mycket, sa jag vill helst inte be dem om för mycket hjälp. Bättre jag utnyttjar Manu lite extra istället. Inte sant?

Kommentarer
Postat av: Emily

Varför måste ni betala för att sova? Skulle ni inte sova hos en kompis?

2007-10-28 @ 10:34:42
URL: http://emsypemsy,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0