Äppelpaj

Ikväll har jag gjort svensk äppepaj! Vet dock inte om det är en svensk specialitet, men eftersom jag, som kommer fran Sverige, gjorde den till en spansk familj, blir det en svensk äppelpaj, sa det sa. Och faktum är att den blev rätt god, om jag far säga det själv. Smulpajen blev dock inte lika smulig som mammas, men den smakade precis likadant, sa nära som det gar att komma, tror jag. Sa är rätt stolt över mig själv faktiskt.

Barnen har varit rätt okej ikväll, utom vid slutet av maltiden. Da blev Alvita sur och okontrollerbar som hon blir när hon blir för trött. Grater utan stopp pa tararna. Och skriker som hon höll pa att dö, inte bra om man har tendenser till huvudvärk, som jag. Speciellt de senaste dagarna. Ännu en gang, stenhus är inte bra om man har skrikande ungar i närheten.

Kommentarer
Postat av: B

Grattis, det låter gott. Men blev det någon "banilj"sås?

2007-09-29 @ 22:54:45
Postat av: Mammica

Det var ju bra att du tyckte pajen blev god! Men vad tyckte familjen? Spanjorer brukar vilja ha sina bakverk riktigt söta, medan du är van vid att vi snålar på sockret här hemma. Hade ni vaniljsås till?

2007-09-30 @ 10:50:21
Postat av: Sara

Eftersom det finns äpplen på fler ställen en i sverige tror jag det finns överallt ;) Om inte själva pajgörandet är svenskt :P Vet inte:P Var det spanska äpplen?:P

2007-09-30 @ 11:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0