Madrid för hela slanten

Om jag hade missat bussen igar hade jag fatt ta nasta, som inte gick förrän 18.40. Jag trodde attt pappan skulle komma hem med barnen 17.30-18.00 som vanligt, allts borde jag vara hemma innan dess. Nublev det dock inte sa, alltsa med vilken tid de kom hem. De kom inte förrän vid nästan atta om jag minns rätt. Betydligt senare än jag trodde i alla fall. För att de hade varit hos en klasskompis och lekt.

Idag har jag varit i Madrid igen. Hela langa dagen. Helt ensam. Akte med Pappa Alv in till hans universitet, tog tunnelbanan in till centrum, och gick till The Royal Palace. Lite förvirrat att försöka hitta rätt där, ville ga pa en guidad tur, för enkelhetens skull. Sa köpte biljett för det, men sen skulle jag hitta var det skulle börja. Svarare. Till slut gjorde jag i alla fall det, sa nu har jag sett det palatset. Ett maste mindre.

Jag var ju tvungen att äta nagot i stan ocksa. Hatar att göra det ute själv. Men jag hittade faktiskt en liten "vegetarisk bar" där jag köpte lite mat, gott, men kanske lite dyrt. Sen hittade jag min älsklingsaffär ocksa! Stradivarius!! Blev kär i den pa Teneriffa, och nu har jag hittat den i Madrid ocksa. Helt underbart! Tre hela vaningar med världens bästa kläder. Tre vaningar!! Snacka om att jag var i himlen. Dock köpte jag inget, var väldigt nära pa att göra det, men tänkte efter lite, och det är bättre att spara de kontanter jag har, tills jag har ett spanskt bankkonto. Vilket jag hoppas pa snart. Plus att jag Maste fixa ett spanskt nummer ocksa. Ska kanske aka in till Alcalá och göra det i morgon, sa att jag far det gjort.

Var som sagt i Madrid hela dagen, akte direkt fran Madrid till ungarnas skola och sen dess har jag haft fullt upp med dem. Hyfsat bra idag, Alvato blev bara sur när jag inte förstod vad han menade med en bat. Men efter ett tag lugnade han ner sig. Men pappan har varit hemma hela tiden, jag har inte varit helt, helt själv med dem än.

Ah, pa tal om pappan. Han klagar pa hur jag kör. Sa hädanefter ska jag alltsa köra i 80 pa fyran. Okej da. Da gör jag väl det. Vet inte om det faktiskt ÄR skillnad pa svenska och spanska bilar, men ska göra som han säger ända. Ska köra med minst en växel lägre än jag brukar. Hoppas han blir nöjd da.

Barnen har kollat pa "Little Einsteins" pa tv nu. Deras favorit program. Men spanjorer uttalar det sa dumt, sa fösta gangen de sa det fattade jag inte att de snackade om Einstein!! LIte kul. Nu ska jag dock ner och underhalla de lite igen, för det är slut nu. Tjipp och hej!

Kommentarer
Postat av: Emily

Nej gör inte det!!! Han har ju fel! Jag trodde det ingick i att ta körkort att man kan stå emot grupptryck i trafiek, även om detta kanske inte är grupptryck. :P Är ju bara ne person. Men poängen i alla fall.

2007-09-21 @ 18:00:55
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0