Mandagsförmiddag

Idag hade jag först planerat att aka in till Alcalá med Manu för att fixa mitt telefonkort och sa, men sen visade det sig att han skulle vara med en kompis som aker till England nu i dagarna. Han ska vara borta i nagra manader, (kompisen alltsa), sa det far väl anses som en rätt okej ursäkt för att inte träffa mig antar jag.

Istället blir det nog en tripp in till stan med Pappa Alv. Han är hemma just nu, haller pa och skriver en artikel för universitet eller nagot i den stilen, och han far mer arbetsro hemma än pa jobbet. Pa jobbet kommer det studenter och stör honom hela tiden. Men efter lunch (antagligen vid 14-15-tiden alltsa) ska vi nog aka in och se om jag inte kan fa ett telefonnummer. Det skulle vara bra med ett buss-tag-metro-kort ocksa (det gäller för allting i hela Madrid), men Mamma Alv sa att det gäller manadsvis, alltsa endast för september, eller endast för oktober. Inte som hemma där det gäller exempelvis i 30 dagar fran och med dagen man köper det. Sverige är bättre. Haha. Detta innebär i alla fall att jag antagligen bör vänta med att köpa kortet, eftersom jag lär förlora pa att köpa ett för september. Det är ju bara en vecka kvar av den här manaden.

Jag far helt enkelt betala mina buss-, tag- och metroresor "för hand" sa länge. Bara jag ser till att ha pengar i planboken sa gar väl det bra. Pa torsdag ska vi antagligen fixa mitt bankkonto ocksa. Det maste tydligen göras pa morgonen, och pa torsdag är enda dagen Pappa Alv kan följa med.

Usch, känns trakigt att bara sitta här och inte göra nagonting. Kanske ska ga upp en vända pa "berget" och relaxa lite. Och därefter ordna med nagonting i form av lunch. Tror jag ska försöka göra nagot eget idag, och spara pa det som Mamma Alv har gjort. Saknar hemmamaten och allting som vi har hemma i frysen. Ge mig mina quorn-saker! Synd det är lite knepigt att frakta mat. Annars hade det varit smidigt att fylla frysen här med quorn-bullar, quorn-fliéer, quorn-färs osv. Maten är som sagt antaglien det värsta här. Men far se dewt positivt, jag behöver inte oro mig för att ga upp i vikt, trots att jag inte tränar nagonting alls här.

Nu orkar jag inte komma pa mer att skriva för tillfället, aterkommer om det händer nagot intressant, eller om jag rakar fa en idé att skriva om. Tjipp och hej!

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej!
Nej, jag bor ännu längre bort än du, typ 10 mil utanför.. men en släkting till familjen bor inne i madrid sà jag kan bo där pà helgerna.
Màste tipsa dig om ett telefonkort, alltsà till mobilen. Det heter "Happy movil" och är billigt att ringa med bàde inom spanien och i europa.
Fick tipset av en spansk kompis!

2007-09-24 @ 17:41:11
URL: http://darlingcherry.blogg.se
Postat av: B

Till Sara:
Forebrain=höger och vänster storhjärnshemisfär
Midbrain=främre delen av hjärnstammen
Hindbrain=bakre delen av hjärnstammen(förlängda märgen)
Cerebrum=hjärnan(storhjärnan)
Cerebellum=lillhjärnan
Cerebral cortex=hjärnbarken(den grå utsidan på hjärnan)
The central core=central kärna eller märg(beror på sammanhanget, kan syfta på en viss del av förlängda märgen)

2007-09-24 @ 21:05:46
Postat av: Majas matte

Hej Anna!
Det låter som om Du har det riktigt skönt. I gårkväll åt Annica och jag pizza här i Skara. Nu är klockan 4 på natten och jag skall i väg på Sista Minutenresa till Algarvekusten. Passar på medan min dotter passar Maja i Umeå.
Ha det bra! hälsningar Kerstin

2007-09-25 @ 04:12:11
Postat av: Sara

Tack B!!

2007-09-25 @ 09:31:43
Postat av: B

Här en länk till en mer exakt beskrivning av vad som räknas till fore- mid- och hind- (alltså främre-mellersta-bakre)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0