Alvato överraskar igen

Min försvenskning av barnen fortsätter framåt. Alvato går just nu runt och sjunger "Sommartider, hej, hej" helt frivilligt. Och när jag spelade Juni, juli, augusti så frågade jag om han kom ihåg vad det betyder, och naturligtvis gjorde han det. Inte för att det är så stor skillnad från spanskan och engelskan, men det krävs lite logiskt tänkande för att komma fram till det. Och det har han minsann, den lilla busen.

Han kom till och med ihåg att hans födelsedag i år, 5:e februari, var en tisdag. Jag kommer inte ihåg veckodagen för min födelsedag. Vad säger man när man blir överträffad av en 6:åring?

Kommentarer
Postat av: josefine

hej!
har länge velat åka som au pair till spanien
och vill hitta rätt familj. vill åka till hösten (september)
känner du någon där nere som behöver någon?
ha de!

2008-05-04 @ 19:39:55
URL: http://musicjuzze.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0