Barnen

Vad har jag hittat på med barnen på sista tiden då?

Karaoken igår var ju kul. Jag vill gärna göra fler utflykter tillsammans, bara jag och barnen, nåja, Ren kan väl få vara med han också om han skulle vilja det. Det gick ju rätt bra igår.

Och innan i veckan gjorde vi potatisstämplar. Vi hade en kvarlämnad potatis, och jag fick idén att göra två stämplar av den. Så, jag karvade ut ett hjärta och en stjärna, och barnen älskade det. Ibland får jag bra snilleblixtar faktiskt.

Alvita har fått dille på att jag ska "sätta fast" henne så att hon ska försöka komma därifrån. Det kan bara handla om att vira in henne i en filt eller liknande, eller bara lägga några kuddar på henne, men i längden blir det rätt tråkigt för mig. Måste komma på något bättre att busa med.

Alvato spelar mest dator som vanligt. När vi inte hade Internet var han tvungen att leka normalt, och det uppskattades av alla. Men direkt när Internet kom tillbaka blev allt som vanligt igen. Det som är bra med allt datorspelande är dock att han läser och skriver samtidigt. Men samtidigt så är det ju inte speciellt nyttigt att tillbringa så mycket tid vid skärmen.

Efter skolan har vi lekt med Jav och Mamma Pat en del. Visserligen inte den här veckan, för det har varit regnigt och fult mesta tiden, men veckan innan spelade vi fotboll i en park bakom deras hus, och det gillade de. Dessutom är det nyttigt att vara ute och leka i solen, för den veckan var det svinvarmt. Till och med så varmt att jag låg ute och solade i bikini en eftermiddag. Jag lyckades till och med få lite färg. På bara en halvtimme i solen såg man var bikinin suttit, det är inte illa det. Jag hoppas verkligen att det vädret kommer tillbaka så att jag för en gångs skull kan bli lite brun. Visserligen har armarna fått en hel del färg redan, tack vare alla dagar i t-shirt, men skulle ju vilja att resten av kroppen fick samma färg den också.

Nu kommer jag inte på något mer att skriva, tror att det mesta i stora drag är nerklottrat nu. Kommer jag på något mer kan jag ju alltid skriva ett nytt litet inlägg. Och jag ska försöka uppdatera oftare i veckorna nu också. Det har varit fruktansvärt illa på den fronten, och det krävs bättring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0