En tisdag

Jag har sett de stösta myrorna i mitt liv idag. Över 1 cm långa och feta och äckliga. Jag har inget emot vanliga myror, men de här! Jädrans säger jag bara! I morgon ska jag se om jag kan ta kort på dem, så får ni själva se vilka groteska varelser som finns här utanför husknuten. Jag börjar bli lite rädd att de tar sig in i huset, men förhoppningsvis stannar de på utsidan.

För övrigt idag så pratade jag med en mamma i barnens skola. Jag har hälsat på henne redan från första början, och om jag minns rätt var det faktiskt henne jag pratade med för första gången där. Men sen har det inte blivit så mycket mer eftersom våra barn inte lekt så mycket tillsammans, även om hennes son går i Alvitas klass, men idag var inte Mamma Pat där, så då umgicks jag med henne istället. Hon blev mäkta förvånad över min spanska, och trodde inte jag kunde prata så bra som jag faktiskt gjorde. Innan hon upptäckte det pratade hon väldigt enkelt, inte hela meningar och så, men när hon märkte att jag svarade henne ordentligt blev hon chockad. Hon tyckte jag var jätteduktigt och ville ha en au pair också. Så hon fick tre Internetadresser av mig.

Nu har jag även blivit så pass bra att jag kunde höra på hennes dialekt att hon inte hade en äkta chiliensk sådan, hon sa nämligen att hon var från Chile. Vi har haft två lärarpraktiserande tjejer från Chile i vår klass och deras dialekt var helt annorlunda mot den vanliga spanskan, och därför kunde jag höra på den här mamman, Mamma Cla kan vi kalla henne, om jag nu kommer ihåg den förkortningen, att hon bott i Spanien ett tag, vilket hon också hade.

Nu kom Mamma Alv hem, hon har som sagt varit i Valencia tills nu ikväll, men vi har klarat oss bra utan henne. Idag var kul i barnens skola, dels för att jag pratade mycket med Mamma Cla, och dels för att det var så fint och skönt väder, inte varmt och inte kallt, precis lagom, och jag satt och gjorde läxor i solen. Perfekt.

Sedan försvann visserligen Alvita och Mamma Clas son ett tag, så alla sprang runt och letade efter dem, och mitt i mitt sökande kom en tennisboll flygande. Jag skulle kasta över den till killarna som spelade på andra sidan ett Hööögt galler, men naturligtvis misslyckades jag och fick springa iväg och hämta bollen när den studsade iväg igen. Pinsamt! Sen frågade ena killen och jag gick på skolan, men han var tvungen att säga det tre gånger för att jag skulle fatta vad han sa, det hela var en lite genant situation för mig. Men jag sa att nej, nej, jag är från Sverige. Han frågade vad jag gjorde här, och jag sa att jag jobbade med barnen och sen ville jag fortsätta mitt letande efter Alvita. Men pinsamt värre var det när jag inte lyckades få över bollen. Haha.

Nu ska jag nog göra klart mina läxor som jag inte hann med innan idag. Sen önskar jag sova tidigt. Det blev inte alls tidigt igårkväll, trots att jag ville det. Och det lär det väl inte bli ikväll heller, men man kan ju hoppas.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Du gillar ju hästar så hoppas att det är spanska hästmyror ni har... De är STORA.

2008-04-23 @ 17:46:03
Postat av: Juzze

hejsan!
är intresserad av att åka som au pair till spanien
vart är du?
hur länge är du kvar?
söker familjen någon ny?
trivs du?
jättetacksam för svar!

2008-04-23 @ 20:04:13
URL: http://musicjuzze.blogg.se
Postat av: Emily

Verkar sjukdomen ha gått över?

2008-04-23 @ 20:08:31
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0