Ensam hemma

Som jag trodde. Mamma Alv slängde på mig Ibufrofen när jag kom ner till köket. Men idag lurade jag henne och tog bara en halv, mohaha! Den andra halvan stoppade jag i byxfickan, min lilla buse. Tabletterna är ju jättestora, 600 mg, så då räcker det gott och väl med en halv, enligt mig.

Familjen Alv ska strax åka in till Madrid och äta lunch med Farföräldrarna Alv. Jag tackade nej till den utflykten, jag känner mig inte alls i form för att åka dit och umgås. Visserligen kommer jag rätt bra överrens med Farmor Alv nu efter alla gånger de bott här hos oss, men hon är fortfarande en pratkvarn. Och Farfar Alv är ju som han är också. Sen om det är andra släktingar där blir det bara ännu jobbigare. Så jag tar gärna chansen och är hemma ensam ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0