Hjälp mig!

Jag har lite problem med att bestämma mig för hur jag ska göra, så därför tänkte jag be om råd här, och så här ligger det till:

Jag ska definitivt stanna här till slutet av juni, eftersom barnen går i skolan tills dess. Där är det inga problem. Problemen börjar efter barnens skolslut.

Familjen vill nämligen gärna ha kvar mig hela juli också, för de planerar att åka till Sverige sista veckan i juli, och då kan vi alla fem åka tillsammans. Dessutom så har barnen möjlighet att gå på "rolig semester", eller vad man ska kalla det på svenska. Det innebär att de är i skolan fast de leker mer vad jag förstått det som, ungefär som vanligt svenskt fritids. Nästan i alla fall. Detta kostar mycket, och om jag är kvar kommer de inte anmäla sig dit. Däremot, är jag kvar här kommer jag ha barnen hela dagarna, tills Föräldrarna Alv kommer hem. Mamma Alv jobbar bara halvtid och slutar vid 15, hur Pappa Alv jobbar har jag däremot ingen aning, eftersom han jobbar på ett universitet som bör ha stängt på sommarloven?

Mamma Alv sa att stannar jag kommer de naturligtvis betala mer eftersom jag kommer vara mer med barnen, men jag vet ärligt talat inte om det är värt det, eller hur jag ska göra, för det kommer mer problem.

Jag har ju som jag skrivit tidigare blivit erbjuden att åka till Cádiz i Andalucien i södra Spanien i augusti med en annan familj härifrån. De är där under en månad på semester, och min uppgift hade varit att gå med barnen till stranden och poolen, och vara ett extra vakande öga. De hade betalat 450 euro för hela månaden, vilket täcker flygbiljetter och hela köret, plus då att de betalar all mat och sånt. Och det här är en jättechans att få se mer av Spanien, i princip gratis alltså.

Problemet är att sedan har jag ju tänkt åka till Australien också i höst. När är dock inte bestämt, men jag planerar för oktober eller september, där omkring. Så, frågan är när jag hinner vara hemma i Sverige. Dessutom är min födelsedag (20 år!) i augusti, så åker jag till Cádiz missar jag den (ja, missar med min familj och mina vänner, jag själv kommer ju vara närvarande).

En tanke är att jag stannar två veckor extra i juli, åker hem en stund, tar hand om Familjen Alv när de kommer till Sverige en vecka senare, stannar en vecka i Sverige i augusti, och åker till Cádiz de tre resterande augustiveckorna. Sedan får jag helt enkelt se när det blir Australien efter det. Dock är jag inte alls säker på om den lilla planen hade fungerat, med barnen här och med den andra familjen.

Jag skulle därför uppskatta jättemycket om folk hade kommit med åsikter och tips på hur jag ska lösa allting. Jag har jätteångest för att jag inte kan bestämma mig, och jag känner mig stressad över att jag inte kommer ha någon tid för min familj om jag flänger hit och dit. För åker jag till Australien, ja, då är jag där i 12 månader, jag lär ju inte komma hem under den tiden. Det är lite väl långt för det tyvärr.

Ett annat problem är att om jag nu åker till Australien i oktober, så kommer jag med största sannolikhet inte hem förrän ett år senare samma månad. Det innebär att Om jag skulle vilja ta tag i mitt pluggande (om jag bestämt mig för Vad jag vill plugga vill säga), så kan jag inte börja den hösten, utan måste vänta till våren, eller eventuellt till nästkommande höst. För såvitt jag vet börjar kurserna tidigare än i oktober, speciellt om man måste på uppror och liknande, men å andra sidan så kanske det är olika beroende på vad man ska plugga. Men det är i alla fall ett inte så helt otroligt scenario att min pluggchans den hösten försvinner i och med Australien. Så om jag vill vara säker på att Kunna plugga om jag skulle vilja det, måste jag åka tidigare till Australien för att kunna komma hem i tid.

Så, nu tror jag att jag fått med alla problem, och som sagt, hjälp mig med åsikter! Och är det något oklart så fårga mig, för jag vill verkligen ha råd om det här. Visserligen är det alltid jag själv som måste bestämma, men lite tips på vägen skulle vara trevligt. Så, börja kommentera och ge mig idéer på hur jag ska göra.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Uppror tycker jag inte att du ska gå på.... Låter inte bra.
En sak har du för övrigt missat i dina planer - E tar ju studenten om ett år!

2008-04-28 @ 15:52:41
Postat av: B

Har du tänkt på att det är vinter i Australien när det är sommar här?

2008-04-28 @ 20:34:26
Postat av: Sara

Måste man vara i Australien ett helt år då? Kan man inte ta jobb som är kortare?
Och sen tycker jag att du ska göra som du innerst inne vill, far och fläng nu, träffa familjen och vänner och mig kan du göra efteråt :) Men vad jag har förstått vill du verkligen hem så då tycker jag du ska köra på ditt förslag som du har skrivit om de där tre veckorna.

2008-04-29 @ 09:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0