Pillertvång

Jag kommer bli tvingad att gå till doktorn här om jag inte blir frisk snart. Det räcker inte med att jag säger att det inte är så farligt och att det antagligen bara är för att jag sover för lite. 7 timmar i nått sisådär genomsnitt är inte tillräckligt för mig under veckorna, så är det bara. Och då drabbas imunförsvaret, så enkelt är det.

Mamma Alv sa till mig att ta en Iboprofen istället för mina Panodiler, och att jag måste ta flera stycken om dagen i två dagar för att det ska ge resultat. Men jag avskyr att gå på medicin om jag själv inte tycker att det är nödvändigt. Så vi får väl se hur jag gör. För att behålla husfriden och slippa disktera så är det väl lika bra att göra dem till lags. Det är ju inga jättestarka saker de vill tvinga i mig, men jag är rädd att går jag till doktorn kommer de skriva ut värsta dunderpillrena, och det har jag inte lust med.

Kommentarer
Postat av: Emily

Med andra ord är det lika bra att satsa på den lättare kuren först. Visst, tabletter är inte kul och man ska inte ta det i onödan, men är man sjuk så är man.

2008-04-19 @ 11:26:43
URL: http://emsypemsy.blogg.se
Postat av: B

Ibuprofen=Ipren. Lindrar värk och feber men botar inte.

2008-04-19 @ 11:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0