Sjätte sinnet

Ibland undrar man om man är helt knäpp alltså. Och om man dessutom har det där undangömda sjätte sinnet.

Jag skulle vila/sova en stund innan jag skulle hämta barnen. Jag brukar alltid ställa klockan på 16.00, för att åka 16.10-16.15, men ibland snoozar jag en extra gång, 9 minuter mers vilande alltså. Så för att "vinna" en minut ställde jag klockan på 15.59.

Trodde jag ja.

När jag vaknar tittar jag på klockan. 16.18! Vad f*n! Varför har inte mobilen ringt och väckt mig? Eller har jag sovit så djupt att jag antingen inte hört den eller snoozat i sömnen??

Jag tittade på väckningstiden, och den stämde ju. Så jag fattade noll och ingenting, men fick allt skynda mig på några kilo för att hinna i tid till skolan.

Under mitt stressande här i huset slog det mig plötsligt att det inte stått 15.59, utan 15.09. Det förklarde ju en hel del. Varför f*nskapet inte ringt till exempel. Dock står det oklart hur jag lyckades vakna så i grevens tid helt automatiskt. Det har hänt innan ett par morgonar, att jag vakat precis så att jag hinner med mina bestyr. Är det något inbyggt sjätte sinne som faktiskt säger till en att nu är det nog dags? Mystiskt är det i alla fall, men jag är glad att det fungerade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0