Uppdatering

Det har varit lite dåligt med uppdatering här på sistone, förlåt för det.

Idag har jag legat ute i solen en stund, men bara 20 minuter på varje sida. Jag har ju god tid på mig att fixa en bra bränna, så bara totalt onödigt att bränna sig så man inte kan vara ute. Men vädret har varit helt underbart senaste dagarna i alla fall. Låg ute i torsdags också. Bikiniväder i april är super!

Nyss skickade jag iväg en ansökan till ett nytt jobb i Australien. Som restuaranvärdinna på ett hotell. Det skickades via sidan som jag är medlem på, så vem vet, jag kanske får svar snabbt, om jag ens får ett svar vill säga.

Pappa Alv är iväg och kollar på Formel 1, men barnen tror att han är med sin bror och hjälper någon släkting inför ett stort prov. Jag tycker inte om att man ljuger för barn, men för att de inte ska bli avundsjuka och arga för detta, så hade Föräldrarna Alv tydligen kommit överrens om att ändra anledning till Pappa Alvs frånvaro. Han kommer hem i morgon kväll, och idag har Mamma Alv varit med barnen på barnkalas och har fortfarande inte kommit hem.

Barnkalaset skulle för övrigt börja 16 enligt inbjudningskortet, men de åkte inte iväg förrän kvar över. Men så är det i Spanien. Man ska inte vara punktlig här inte. Men så jag har varit ensam från det att de åkte i eftermiddags. Skönt med tysnat i huset.

Förresten, jag måste säga en sak. Någon, jag säger någon, trots att jag är 99 % säker på vem denna någon är, har ätit upp ett halvt paket Ballerina-kex från kylskåpet. Paketet i fråga var oöppnat när jag plötsligt i veckan upptäckte att hälften av det var borta. Puts väck. Den skyldiga kan bara vara en enda. Pappa Alv! Ska jag fråga honom om saken, eller ska jag bara vara glad att han gillar svenska små underbara chokladkex? Tror det blir det sistnämnda, haha.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Ja du vet väl vem som brukar äta upp kexen här hemma. Inte du, inte jag, inte E...
Jag köpte en systerkaka igår till eftermiddagsfikat och när jag kom från Kupan idag var det bara så mycket kvar att det blev en liten bit till var och en av oss ...

2008-04-26 @ 22:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0