Fortsatt bra här

Nu tankte jag dra lite snabbt om hur det ser ut har nere i sodra Spanien for tillfallet.

Familjen ar jattetrevlig och bestar av Mamma Cádiz (vet inte vad jag ska kalla henne, haha), Pappa Cádiz, dottern Alb, snart 14, sonen Rod, snart 11 och sonen Gui, snart 6. Gui gar i samma klass som Alvato, sa det ar ju genom dem jag larde kanna familjen.

En vanlig dag gar jag upp vid 10-11-tiden och ater frukost. Sedan gar vi till stranden och ar dar ett tag, gar till poolen och ater lunch vid 15-tiden. Darefter ar det siestatid och vi gor inte sa mycket. Pa kvallen gar vi till stranden och poolen igen, och sedan ater middag vid 21. Helt slappt och skont alltsa.

Det jag gor ar att hjalpa barnen med engelskalaxorna och prata med dem pa engelska. I borjan var pojkarna blyga, men det gar battre och battre. Flickan ar ganska bra pa engelska och hon ar ratt sjalvstandig, ar mycket med sina kompisar och sa.

Maten har varit god, har inte haft nagot att klaga pa hittills. Idag tex at vi linser med ris, och jag tycker faktiskt att det ar gott, och det ar ju dessutom jattenyttigt, synd att man inte ater det sa mycket i Sverige. Andra dagar har vi atit pizza, pasta, gronsaksfyllda aubergines och tva ganger har vi atit ute.

Pa mandag ska vi aka till Gibraltar och Tarifa, ska bli spannande att aka dit. Alb sager att det ar ett shoppingparadis dar, allt ar billigt, parfymer, klader, allt. Sa ska se om jag kan hitta nagot fint dar. Pa tisdag ar det ny utflykt till nagra andra sma stallen har, kommer inte ihag namnen nu, far bli vid ett senare tillfalle.

Nu vet jag inte riktigt mer vad jag ska skriva. Jo! Familjen kopte ett par plastsandeler till mig, de tyckte jag behovde det for att kunna vara pa stranden och vid poolen utan att behova bekymra mig for att blota ner dem. De andra sandalerna jag har gillar namligen inte vatten speciellt mycket. Snallt av dem! Aven om jag sa att det absolut inte behovdes. Det ar var aven de som betalade ridningen, det kostade 30 euro for inte ens en timmes skrittur, sa var jattesnallt av dem att betala det ocksa.

Ridningen forresten ja, jag hade hjalm pa mig, en helt vanlig, men inte alla hade det. Man fick valja sjalv om man ville ha det eller inte. Hasten var jattesnall och allt gick superbra. Vi red pa stranden, var mysigt, men 30 euro for det var lite val mycket enligt mig.

Nu far jag nog asvluta har, orkar inte komma pa mer att skriva, plus att jag inte vill vara datanordig allt for mycket. Far se nar jag valjer att uppdatera igen, antagligen efter utflykten till Gibraltar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0