Älska SVT

Ja, jag tänker ge Sveriges Television lite rosor. Hur underbart är det inte för en stackars svensk som bor utomlands att se Svenska Melodifestivalen i direktsändning? En helt fantastisk känsla ska jag be att få tala om. Sen att själva programmet inte direkt höll toppklass, det är en helt annan sak. Men det tar vi en rapport på i morgon.

Det bästa med detta är dock inte att få se Melodifestivalen, utan att de inte stängde av direktsändningen efteråt, utan nu har jag tittat på svensk TV sedan klockan 20. Jag vill helst inte stänga av det, men jag inser att om jag inte gör det kommer jag inte göra något annat än att titta på TV framöver. Så när nattsändningarna slutar lär jag få krypa ner i sängen och drömma svenska drömmar.

Jag längtar till nästa lördag, för jag antar att då är det direktsändning på gång igen. Men, jag har sparat länken, bara ifall att det skulle fungera i morgon också med att titta på TV.

Tack SVT för tanken på oss i utlandet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0