Au pair sökes i Madrid

Familjen bor i ett samhälle ca 3 mil från Madrid, mitt i hjärtat av Spanien. De har två barn, en pojke på 5 år (6 år senare i år) och en flicka på nästan 2 år (fyller år i maj). Föräldrarna pratar inte engelska utan bara spanska, men de vill att au pairen främst ska kunna engelska för att kunna prata med barnen som lär sig det i skolan. Visserligen går inte flickan i skolan ännu, men pojken förstår engelska ganska bra.

Dina uppgifter är att hjälpa pojken innan skolan, ta hand om flickan under dagen (även om det alltid är någon hemma i huset som kan hjälpa till eftersom familjen har någon typ av eget företag och mammans syster/brorsdotter bor med dem också) som till exempel gå ut och gå med henne, ge henne mat och leka med henne. När pojken kommer hem efter skolan vid ungefär 17.30 ska du leka med honom och prata med honom på engelska tills middagen är färdig. Mamman kommer ha huvudansvaret för bad och mat, men det är alltid bra att ha en extra hjälpande hand.

Du behöver inte städa, mer än de naturliga sakerna som att hålla i ordning ditt eget rum och barnens leksaker, utan det är barnen som är det viktigaste.

Familjen är jättesnäll och barnen gulliga. Pojken är ganska lugn, även om han kan ha sina vilda stunder också. Flickan är ett litet yrväder som alltid är på språng någonstans och är mycket rolig att ha att göra med.

Kontakta mig gärna för mer information. Familjen vill ha någon snarast möjligt.

Kommentarer
Postat av: rebecca

Åh, jag skulle vilja... men jag tar studenten nästa år, så de vill nog inte vänta på mig :P

2008-02-07 @ 22:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0