Bävar för helgen

Jag tror jag är rätt slut nu. Och det kommer inte bli lättare i helgen.

Idag hade jag planerat tortilla och stekt aubergine med knaperiknapyta (jättegoda är de!) och fruktsallad till efterrätt. Jag var även och storhandlade inför helgen idag. Äpplen, bananer, vindruvor, färdiglasagne, lasagneplattor, färdigmixat ris med skaldjur, krocketter av skinka, pulverpotatismos (jag har Aldrig sett eller hört talas om potatismos i Spanien innan), krossade tomater och en burk 7 up till mina auberginegodsaker (kan berätta någon gång hur man gör det, superenkelt och gott!). Min meny för helgen och början av veckan hade således sett ut:

Fredag: Tortilla de patatas (Tortilla av potatis)
Lördag: Lunch - Puré de patatas y croquetas (Potatismos och krocketter)
               Middag - Pizza (Pizza)
Söndag: Lunch - Arroz con mariscos (Ris med skaldjur)
                Middag - Sopa de fidellos (Nudelsoppa)
Måndag: Lasagne (Lasagne)
Tisdag: Huevo frito con patatas fritas (Stekt ägg och potatis)

Till mig själv hade det dock blivit lite ändringar, tex quornbullar istället för krocketter, och egengjort grönsaksris samt egengjortdlasagne. Men eftersom barnen måste ha i sig fisk och kött, så har jag fått tänka till lite hur det ska gå till, utan att jag ska behöva steka äckliga köttfiléer igen, och som ni ser tycker jag att jag lyckades rätt bra.

Nu till vad som Egentligen kommer hända i helgen. Pappa Alv sa att han ska till Valencia i morgon, och att hans föräldrar, alltså Farföräldrarna Alv, kommer hit i morgon och bor med oss. Hur fasen i hela världen ska detta gå? Är det inte nog med att jag ska bo med en främmande familj (som det visserligen går bra att dela hus med), men nu ska jag även dela uttrymme med den äldre generationen Alvar. Jag våndas och bävar inför detta, och ser inte det minsta lilla fram emot det. Jag hade tyckt det vore så många tusen gånger bättre om de tillbringat helgen i deras hus i Madrid, men så blir det alltså inte. Och ingenstans har jag att fly heller. Ingen Luc, ingen Manu, och ingen Jen, för det var hennes sista dag i skolan idag, och hennes mamma kommer hit i morgon, så är inte jättebra om jag stör dem. Jag är alltså fast här. Och jag vet inte hur jag kommer överleva under samma tak som åsiktsoförändrande Farfar Alv och Farmor Alv som jag inte heller direkt avgudar, hennes syster (tror jag) är himlans mycket trevligare.

Jag vet alltså ärligt talat inte hur helgen kommer utveckla sig. Jag hoppas bara att den går snabbt som en fis i rymden, eller något i den stilen, för jag vill inte behöva uthärda lidandet för lång tid. De kommer i morgon vid 10, och sen börjar säkerligen en av mina längsta helger någonsin.

Kommentarer
Postat av: Emily

Hehe, du missade visst en liten detalj på fysiken. Fisen kommer att ha rätt dålig kraft, alltså kommer den att förflytta sig sakta i rymden med konstant hastighet. Hoppas di hade en trvlig helg. ;)

2008-02-26 @ 22:05:21
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0