Fredag och kväll

Jag är fruktansvärt trött just nu. När Pappa Alv kom hem med barnen tog jag över direkt. Det är ju trots allt fredag vilket normalt är jobbdag för mig, men vanligtvis när Föräldrarna Alv är hemma tar jag det lite lugnt på barnfronten. Men eftersom han och jag kommer vara ensamma med dem hela helgen så tyckte jag att det var helt naturligt att det var jag som tog hand om dem medan han fick göra vad han ville.

Till middag blev det pizza. Smidigt, enkelt och gott. I morgon blir det någon form av pasta med en typ av köttfärssås som Mamma Alv gjorde igår. Hon sa att vi kunde ta det både till lunch och middag, men jag skulle vilja göra något annat till middag. Men har inga bra idéer just nu. Några förslag på mat som både passar en vegetarian och kräsna ungar? Idétorka här.

Morgondagen vet jag inte hur den ser ut. Kanske kan ta barnen upp en sväng på kullen/berget. Söndag är det i alla fall mat i Madrid som gäller, som jag skrev innan. Och Mamma Alv kommer dit hon också, men vet inte exakt när.

På söndag nästa vecka åker Manu iväg. Det blir ingen Manu den här helgen, men på tisdag ska vi nog träffas. Gud vad sorgligt om det kommer vara sista gången. Men jag hoppas på att vi kan ses en gång till innan han lämnar mig här.

Ye har bara en vecka kvar i skolan, vilket är trist för jag har kommit att bli rätt bra kompis med henne nu också. Synd att hon inte gick vi vår klass tidigare. Visserligen pratar hon mycket bättre spanska än jag, men så har hon också varit här sedan augusti.

Kri har även hon bara en vecka kvar om jag förstod saken rätt.

Jen har som tur är en månad kvar, men hon är ju bara med på grammatiklektionerna, så på andra halvan av dagen kommer jag vara ensam. Om det inte kommer några nya personer nu på måndag när det är ny månad. Eller i alla fall att det kommer trevliga människor man kan umgås med någon gång i framtiden.

Yas och Ako stannar ju båda två längre än vad jag kommer göra. Jag började tidigare än de, så det är därför, även om vi stannar samma antal månader. Men jag umgås ju inte med någon av dem på fritiden, men Ako ville ha hjälp med att fixa biljetter till Sweden Rock Festival. Jag har ingen aning om hur han hört talas om det, men jag ska se om jag lyckas hjälpa honom med det. Men jag undrar ju hur han kommer klara sig ensam i Sverige med bara spanska och lite engelska i bagaget. Men han klarar det säkert finemang. Tyvärr är jag fortfarande i Spanien när festivalen äger rum, annars hade han ju kunnat komma och hälsa på mig också. Men mamma och pappa, ni kanske kan visa honom runt i samhället ändå? Haha. Han är snäll och trevlig, men pratar inte så mycket, och när han pratar kan det ibland vara lite svårt att fatta vad han menar eftersom det känns som han pratar lite osammanhängande.

Men aja, jag skulle nog vilja sova tidigt ikväll, för att kunna sova ut ordentligt. Skulle vara skönt. Även om mina tupplurer i skolan verkligen hjälper. Det känns lite dumt att sova i skolan, men vad fasen, det gör ju mig mindre trött på lektionerna, så då får det vara värt att vara lite konstig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0