Helgen inte riktigt slut än

Jag har försökt skriva här flera gånger idag, men det har alltid kommit något emellan. Men nu kanske jag lyckas.

Jag vaknade vid 8.30 innan barnen var vakna trots allt. Jag antar att det beror på att jag "oroade" mig för hur de skulle reagera när de vaknade upp och det bara är jag här. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara på varför Farföräldrarna Alv inte var kvar här, men när barnen frågade sa jag att de var tvungna att göra en sak men att de kommer tillbaka ikväll (och de kom precis nyss, vid kvart i 18).

Alvato vaknade vid ca 9 och då fick han vara här inne i mitt rum ett tag tills Alvita vaknade hon också. Hon brukar alltid vara jättesur på mig när hon precis har vaknat av någon anledning, och så även idag. Men tack vare MSN:s roliga smileysar blev hon snart glad hon också. Och sen åt vi frukost och de fick titta på tv.

Efter det har de fått spela dator, vi har lekt tjurfäktning, vi har målat, vi har ätit lunch (nudelsoppa som Farmor Alv hade gjort) och så var vi ute i 1,5 timme och lekte på en lekplats här i byn. Vädret har inte varit jättebra, men det var uppehåll hela tiden, tills vi skulle åka inlines, precis så började det regna. Så då gick vi hem.

Det har gårr bra idag i alla fall, de har uppfört sig väldigt bra, och jag lyckas få dem till att inte bråka, utan prata och be snällt istället. Åh, och dessutom har vi sjungt en massa Roxette. De kan säga "Dressed for sucess, shaping me up.." helt utantill och spontant, det är jättekul. Dessutom har "You know she's a little bit dangerous" fastnat i skallarna på dem.

Har jag förresten sagt att Alvato kan säga "Ett två tre" helt spontant och utantill också. Det här går bra, både engelska och svenska för fulla muggar.

Tvillingkusinerna kom för en stund sedan också, precis när vi kommit hem från parken. De, plus deras pappa, plus att sen kom en annan kvinna jag aldrig träffas, men som Alvita sa var tvillingkusinernas sekreterare, och hennes man. Och sen kom Farföräldrarna Alv, och nu kom det ännu en människa. Huset är ju helt fullt nu. Det känns lite konstigt för mig, eftersom jag är den enda (om man bortser från Alvato och Alvita) som faktiskt bor här, i alla fall tillfälligt.

Mamma och Pappa Alv kommer antagligen hem i morgon kväll någon gång. Men trots avsaknaden av dem har det alltså gått rätt bra hittills. Men jag orkar inte med Farfar Alvs tjatter mer än nödvändigt, så ska se om jag lyckas hålla mig borta från det om det är möjligt. Och sen kanske saker och ting återgår till det mer normala, i alla fall om ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0