Liten uppdatering

Jaha, det verkade ju fungera med förra inlägget, så kanske lika bra att skriva ett till av bara farten då.

Måndagen gick bra. Farföräldrarna Alv körde barnen till skolan, och sen när jag kom hem från skolan åt vi lunch tillsammans, och sen vid 16-tiden åkte vi alla tre för att hämta barnen i skolan.

Pappan jag skrivit om för länge sen, nu var det ett tag sen, i barnens skola som jag brukar prata med tillsammans med Mamma Pat, kommer från Colombia, och de där människorna därifrån är tydligen inget att ha, enligt Farfar Alv. Eller rättare sagt, han gillar ju inte någon annan än sig själv och amerikanarna (då snackar vi alltså USA, inte sydamerika som Colombia). Han är trevlig när han väl vill, och om man bortser från hans åsikter. Men alla hans fördomar och åsikter om allt och alla går mig nerverna ibland.

I alla fall, allt gick bra hela kvällen, och sen vid 22 började en stor debatt mellan de två stora politiska ledarna här. PSOE's Zapatero som är premiärminister just nu och hans motståndare PP's Rajoy. Jag är inte alls intresserad av politik, men vi hade fått i läxa att försöka titta på det, i alla fall en stund. Så jag tittade 20-30 minuter med Farfar Alv, men det var svårt att hänga med, och det mesta jag uppfattade var att de kritiserade varandra hela tiden. Den här debatten kommer inte ändra någonting, men på måndag är det en till, och om jag minns rätt var det första gången sedan tidigt 90-tal som det var en en-mot-en-debatt i Spanien, Manu sa något om det för länge sen, måste fråga honom igen. Men i alla fall, den 9:e mars bestäms vem som ska få styra landet framöver.

Inatt kom Mamma och Pappa Alv hem hit igen. Mamma Alv har inte varit här sedan den 15:e, och det var jobbigt att se henne igen. Jag lider med henne för allt, och när jag träffade henne i morse (de kom hem under tiden jag sov) blev främst hon tårögd och gråtfärdig av tacksamhet och sorg, men det smittar av sig på mig. Jag har varit deppig hela dagen, men måste gaska upp mig så att hon kan slappna av lite. Den ständigt hjälpande Annan i mig vill bara krama om henne och säga att allt blir bra, men vi får ta en dag i taget för att återkomma till vardagen.

Jag kan även tillägga att jag inte vann tävlingen med novellen. Istället vann en tjej som gick i min skola ett par veckor (en av de två tyska tjejerna) med en liten kärlekshistoria. Farfar Alv sa att jag helt säkert skulle vinna, men jag sa att konkurrensen är hård och jag ska visa honom hennes berättelse om jag får tillfälle någon gång.

Nu ska jag snart åka iväg för att hämta barnen. Jag fick låna en skiva av min lärare idag, har frågat efter den sedan i onsdags, och äntligen kom hon ihåg den. Gruppen heter "La oreja de Van Gogh" och CD:n "El viaje de copperpot" för den som ville veta det, och den kommer gå varm i bilen idag, hoppas barnen inte klagar för mycket och vill höra på Roxette, haha.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Det var ju synd att du inte vann! Men det kanske blir fler tillfällen?
Mamma Alv är förmodligen både trött och sorgsen, man blir känsligare då. Men lyssna på henne om hon vill berätta hur det är, det räcker oftast, man behöver inte försöka trösta.
Hoppas att den spanska politiken är intressant!

2008-02-26 @ 20:00:14
Postat av: Emily

Jo jag fattar vad du menar med att dra en egen gräns, men någonstans undrar jag var folk drar sina gränser. Jag undrar exempelvis var din gräns går. :P Men tyvärr har jag glömmt vad fysik-oscar svarade, jag minns bara hur kul det var att han svarde med en mycket utmärkande penna. :P Vadå anonym? Gäsp, nu är jag trött. Ska fixa lite för imorgon och sedan ska jag sova, tror jag. Är dock sugen att börja läsa en av mina nya böcker. ;) kramar!

2008-02-26 @ 22:19:10
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0